Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Práce pro jiného živnostníka  (Přečteno 1168 krát)

pavel081

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 8
Práce pro jiného živnostníka
« kdy: Duben 01, 2010 »

Dobrý den,

pracuji jako OSVČ programátor v následujícím modelu - kolega (rovněž OSVČ) shání zakázky a pro část práce si mě najímá jako \"subdodavatele\". Já mu pak pošlu za práci fakturu, jako běžnému zákazníkovi. Žádná písemná smlouva mezi námi není, daně si děláme každý zvlášť. Dá se říct, že nyní pracuji téměř jen pro něj, ikdyž občas nějakou jinou zakázku také mám.

Chtěl bych se zeptat, zda je tento model práce možný, nebo je to klasický švarc-systém a hrozí reálně mně, nebo jemu nějaký postih. Jinak mi tento způsob práce vyhovuje, dává mi velkou volnost a možnost dělat podobnou věc i \"na sebe\" a jemu se vzhledem u určité nepravidelnosti a nárazovosti zakázek nevyplatí mě trvale zaměstnávat - ostatně sám tuto práci má jako vedlejší činnost.

Lze tedy tento model tolerovat, nebo kde je ta hranice, kdy jako živnostník už nemůžu pro jiný subjekt takto dělat a musím být zaměstnán?

Předem velice děkuji za odpověď.
Pavel
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Práce pro jiného živnostníka
« Odpověď #1 kdy: Duben 05, 2010 »

Podle pokynu MF ČR č. D-285 je podstatným a základním rysem závislé činnosti (zaměstnání, švarcsystému) skutečnost, že není vykonávána zcela nezávisle, tzn. pod vlastním jménem, na vlastní účet a s vlastní odpovědností poplatníka, ale naopak podle pokynů toho, kdo odměnu za vykonanou práci vyplácí.