Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Ukončení a obnovení činnosti OSVČ  (Přečteno 2587 krát)

sikula

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 1
Ukončení a obnovení činnosti OSVČ
« kdy: Září 08, 2010 »

Dobrý den, pracuji jako OSVČ na hlavní pracovní poměr. V červnu 2010 jsem obdržel poslední platbu a protože jsem v blízké době nepředpokládal další zakázky, k tomuto červnovému datu jsem podal u PSSZ Oznámení o ukončení samostatné výdělečné činnosti. Dál jsem však platil (a stále platím) zdravotní pojištění. Koncem srpna 2010 se vyskytla nahodilá zakázka, kterou jsem v srpnu realizoval a v září za ni obdržel platbu. Další zakázky do konce roku nepředpokládám.

1/ Byl jsem povinen ukončení samostatné výdělečné činnosti oznámit i na FÚ? (Vím, že tuto skutečnost bych měl oznámit ŽÚ, pokud bych činnost neobnovil do 6 měsíců.)
2/ Do kdy musím oznámit obnovení činnosti?
3/ Obnovení činnosti se počítá od obdržení platby, tedy v mém případě od září, nebo musím platit pojištění za srpen (realizace činnosti) i září (obdržená platba)?
4/ Předpokládám-li další zakázku až v únoru 2011, mám samostatně výdělečnou činnost opět ukončit nebo tentokrát přerušit? Je mezi ukončením a přerušením nějaký rozdíl?
5/ Obdržím-li v době přerušené/ukončené činnosti dlužnou platbu faktury z loňského roku, musím ke dni úhrady faktury činnost opět obnovit?

Děkuji předem za odpověď.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Ukončení a obnovení činnosti OSVČ
« Odpověď #1 kdy: Září 26, 2010 »

1/ Pokud jen přerušujete (nekončíte definitivně) činnost, tak nemáte povinnost oznamovat přerušení na FÚ.

2/  PSSZ oznamujete změny nejpozději do 8. dne následujícího měsíce.

3/ Činnost jste obnovil v srpnu, takže byste měl zaplatit pojistné za srpen (pokud už jste v září nevykonával žádnou činnost).