Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Inventura  (Přečteno 2082 krát)

kajana

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 8
Inventura
« kdy: Prosinec 29, 2009 »

Prosím,jak se provádí taková inventura?Spočítám veškeré zboží a píšu k němu prodejní nebo nákupní ceny?Ale jak to potom dohledám,když mám prodejnu s galanterií?To se z toho asi zblázním,ne!?Pak se to dá nějak dělat ,,korunou,, ,ale tomu taky moc nerozumím,protože na každém zboží je jiná marže a navíc to zboží taky koupím pokaždé s jinou cenou.Jde mi z toho hlava kolem,ale chtěla bych to aspoň kapku vysvětlit.Děkuji.
IP zaznamenána

paf

  • Jr. Member
  • **
  • Příspěvků: 54
Inventura
« Odpověď #1 kdy: Leden 01, 2010 »

Dobrý den, také by mě zajímalo,

1) jakým způsobem mám provést inventuru - zkontroluju fyzicky zboží a do jakého formuláře to zapíši? Pak si projdu co mám na skladových kartách a taky to někam zapíši? A jakým způsobem to pak porovnat a zapsat výsledky kontroly. Jak se zapisuje třeba inventura pohledávek a závazků a je ještě něco dalšího k inventurování když mám internetový obchůdek se zbožím a jsem neplátce? Jsou účetní kontrolou myšleny stavy na skladových kartách nebo se to nějak kontroluje dle peněžního deníku dańové evidence? Nějak to nemůžu pochopit.

2) průběžné položky (převod peněz mezi bankou a pokladnou) se zapisují v daňové evidenci i do kolonek nedaňových příjmů a výdajů či nikoliv, když to vlastně není příjem ani výdej peněz, ale jen převod?

3) někde jsem tu vyčetla, že do inventurního seznamu zásob by se mělo rozpočítávat poštovné, doposud jsem to ale nerozlišovala, pouze jsem zapsala do DE celkovou uhrazenou částku a ve skladových kartách mám uvedenou pouze VO cenu bez poštovného, bude to mít nějaký vliv nebo ne (prostě jakože to bylo započteno u již prodaného zboží a teď od nového roku to mám nějak rozpočítávat? Co s tím? A jak to zapsat do Daňového přiznání do přílohy - prostě bez toho poštovného?

4) ještě poslední otázka: Datum vystavení píši stejně jako je datum přijetí částky na účet, ale někdy zboží teprve po připsání částky objednávám a nevím přesně, kdy hobudu odesílat. S tím souvisí také otázka toho, jak toto zaeviduji do inventury a následně do dańového přiznání, když před koncem roku mám už zaplacenou nějakou fakturu za zboží, které budu odesílat až po novém roku, až mi dojde od dodavatele.

Doufám, že jsem to napsala srozumitelně.

Děkuji předem za odpovědi. Pavla
IP zaznamenána
Stran: [1]