Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: student - sleva na dani  (Přečteno 2086 krát)

speedees

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 2
student - sleva na dani
« kdy: Září 29, 2009 »

Zdravím,

začal jsem ted po škole pracovat na HPP, tak v tom ještě neumim moc chodit a asi se budu ptát na naprosté základy.
Jsem ještě student, pracuji na HPP, a podepsal jsem u zaměstnavatele Prohlášení poplatnika k dani.
Nemusím se tedy již o uplatňování slevy dále starat? Znamená to že sleva bude započítávána a dostanu tak každý měsíc vyšší čistou mzdu?
(citace z Vašeho webu \"Prohlášení poplatníka k dani...
... Zaměstnavatel zmenší o uplatněné slevy daň z naší mzdy a nám tím pádem vyplatí vyšší čistou mzdu.\")
Jak se můžu ujistit, že je sleva opravdu uplatňována? Jak si mužu vypočítat čistý příjem bez slevy a se slevou?

Diky
IP zaznamenána

JANAA

  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 1387
student - sleva na dani
« Odpověď #1 kdy: Září 29, 2009 »

Dokonce si můžete, pokud Vám ještě nebylo 26 roků, uplatnit i slevu na studenta - § 35ba odst 1 písmeno f.
Příklad výpočtu mzdy:
Hrubá mzda 30.000,-, odečte se 4,5% zdravotní pojištění a 6,5% sociální pojištění, v tomto případě tedy 1350
a 1950.
Daň se spočítá z tzv. superhrubé mzdy, tedy hrubá mzda + 9% zdr a 25% soc které odvádí  zaměstnavatel.
30.000+2.700+7.500= 40.200 a to je základ daně. Zaokrouhluje se na celé stovky nahoru, pokud by vyšli drobné. 40.200 x 15% daň = 6.030
Od daně se při podepsaném prohlášení odešte základní sleva na poplatníka 2.070 a pokud jste do 26 roků tak i sleva na studenta 335, takže by daň z této hrubé mzdy činila 3.625,- a Vaše čistá mzda by byla ve výši Kč
30.000 - 1.350 - 1950 - 3.625 = 23.075,-. Snad to tak stačí, když tak se ptejte. J.  
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
student - sleva na dani