Dobrý den,
od začátku roku funguji jako OSVČ - neplátce DPH. Mám živnostenský list na volnou živnost a živým se tvorbou www stránek, kdy za vytvořený web zákazníkovy vždy vystavím fakturu. Abych si ale ještě mohl přivydělat, napadlo mě, že u nás ve městě začnu poskytovat jednoduchý servis PC, ale přemýšlím, jak to bude s evidencí a doklady pro zákazníky.
Typická situace - někomu v nějaké rodině nefunguje PC, přijedu k ním domů jim udělat servis, kde si stanovým nějakou částku na hodinu. Až třeba opravu dokončím, budu požadovat 400,- Kč za svoji práci, jaký mám ale vystavit doklad? Faktura to asi nebude, a jak pak s takovým dokladem zacházím v účetnictví? Zkoušel jsem pročítat fórum, ale raději se ještě ptám, ať v tom mám jasno a až vyjedu k prvnímu zákazníkovi, tak ať nevypadám jako osel.