Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Neplnoletý student tvoří webové stránky  (Přečteno 1800 krát)

Jan Tvrdík

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
    • http://merxes.cz
Neplnoletý student tvoří webové stránky
« kdy: Červenec 02, 2009 »

Jsem neplnoletý student bez živnostenského listu a zabývám se programováním webových stránek.

Lze zdanit zakázku u které jsem se s klientem nikdy nesetkal a veškerá komunikace probíhá přes internet nebo k tomu potřebuju nějaký papír, který obě strany podepsaly? Protože celkový roční příjem přesáhne 20 000 Kč, tak to nelze pokládat za příležitostnou činnost.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Neplnoletý student tvoří webové stránky
« Odpověď #1 kdy: Červenec 04, 2009 »

Smlouvy se dají uzavírat i ústně, mohli jste se dohodnout třeba po telefonu. Viděla bych to na nějakou smlouvu podle občanského zákoníku (smlouva o dílo, smlouva příkazní), smlouvu podle autorského zákona bych raději nebrala, z autorské činnosti se odvádí zdravotní a sociální pojištění. Příjem lze přiznat k dani z příjmů jako ostatní příjem podle § 10 ZDP.
IP zaznamenána

Jan Tvrdík

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
    • http://merxes.cz
Neplnoletý student tvoří webové stránky
« Odpověď #2 kdy: Červenec 05, 2009 »

Je smlouva nezbytnou součástí pro zdanění, nebo lze příjmy zdanit i bez podepsané smlouvy? Případně je na to zdanění potřeba ještě něco? Chápu to dobře tak, že budu muset vyplnit daňové přiznání + jeho 2. přílohu, kde své příjmy uvedu jako příležitostnou činnost?
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Neplnoletý student tvoří webové stránky
« Odpověď #3 kdy: Červenec 06, 2009 »