1) SD platí ten, kdo je zapsaný v TP jako provozovatel (ve starších typech TP jako držitel) vozidla. Pro účely daně silniční není osoba vlastníka rozhodující, takže silniční daň budete platit až od měsíce přepisu (nevím, s jakým datem bude proveden), do té doby bude mít daňovou povinnost předchozí majitel.
Pokud jste vlastníky, pak je vozidlo bráno jako majetek a je možné uplatňovat daňové výdaje.
2) Podle Pokynu D-300: (kopíruji)
Náhradou daňových výdajů za spotřebované pohonné hmoty se rozumí částka stanovená v závislosti na počtu ujetých km, nákupní ceně pohonných hmot a na aritmetickém průměru všech údajů o spotřebě pohonných hmot uvedených výrobcem nebo dovozcem v technickém průkazu motorového vozidla. Pokud nejsou v technickém průkazu motorového vozidla uvedeny žádné údaje nebo je uveden pouze údaj o spotřebě pohonných hmot podle české státní normy, stanoví se údaj o spotřebě pohonných hmot podle údaje o provozní spotřebě pohonných hmot doplněného do technického průkazu oprávněným orgánem s odkazem na údaj stanovený autorizovanou zkušebnou. U vozidel kategorie M1, resp. N1 - viz příloha k zákonu č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů a příloha č. 18 k vyhlášce č. 341/2002 Sb..
Spotřeba pohonných hmot u osobních a nákladních automobilů kategorie N1 a M1
pro daňové účely, pokud tento údaj není uveden v technickém průkazu.
Motorové vozidlo Spotřeba pohonných hmot v l/100 km
Druh Kategorie Benzin Motorová nafta
osobní automobil M1 6,9 5,8
nákladní automobil N1 7,6 6,4
osobní automobil s automatickou převodovkou M1 7,6 6,4
nákladní automobil s automatickou převodovkou N1 8,4 7,0
Je-li však v technickém průkazu vedle údaje o spotřebě podle české státní normy uveden také údaj o spotřebě pro účely normování \"S\", lze použít tento údaj samostatně.