Témata > Doklady

faktury, paragony a účty

(1/4) > >>

Jakub Rychetský:
jsem živnostník, neplátce DPH, musím vest v daňové evidenci a tedy i archivovat nějaké účty popř. faktury na nedaňové záležitosti (příjmy i výdaje), tedy třeba na osobní spotřebu...nebo stačí doklady jen na daňově uznatelné položky?
Díky Jakub Rychetský

Zdena:
Jenom doklady, které mají souvislost s podnikáním. Některé mohou být v okamžiku úhrady nedaňové, například nákup automobilu.

Jakub Rychetský:
Myslím tím, vedu-li si např. pokladnu abych se v tom sám vyznal. Ta ovšem nesmí vykazovat mínus (musel bych to vést jako závazek...) takže když chci něco zaplatit dám do pokladny \"imaginární\" vklad a tu věc zaplatim. Dotaz je, jestli si musím na tyto vklady vydávat (jak by to mělo být správně), nějaký příjmový doklad. Nebo jestli mám vést číselnou řadu faktur (přijatých i vydaných) pouze na záležitosti daňové...
Jakub Rychetský

Zdena:
Pokladna by neměla vykazovat mínusový zůstatek, ale když si jí vedete jenom sám pro sebe, tak by se snad nic  nestalo. Jestli budete pokladnu psát ručně, tak si na první řádek napište vklad podnikatele a částku zatím nepište. Až budete vědět, kolik bylo výdajů (za měsíc, čtvrtletí, rok - podle množství dokladů), tak si podle toho zvolte výši vkladu na začátku zvoleného období.  Příjmové doklady vypisovat nemusíte.
Vydané faktury budou jen na záležitosti daňové. U přijatých faktur, které souvisejí s podnikáním, bych se rozhodovala podle množství. Pokud jich budete mít 5 za rok, tak nemá význam je oddělovat a číslovat. Stačí je přiložit k pokladním dokladům, kterými budete provádět jejich úhradu.

Jakub Rychetský:
snad poslední nejasnost kterou mám je, jestli číselná řada pro výdaje (daňové) - tedy přijaté faktury, ale i účty a různé paragony může být dohromady, nebo jestli by měla být pro faktury zvlášť...

Navigace

[0] Seznam témat

[#] Další strana

Přejít na plnou verzi