Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Začátek podnikání a jak postupovat při dovozu zboží z EU  (Přečteno 1549 krát)

smolden

  • Host

Dobrý den,
chtěl bych začít podnikat na vedlejší činnost.Jednou z činností by byl nákup zboží ze země EU a jeho následný prodej v ČR.Předpokládám vedení jednoduchého účetnictví.Mám otázku,zda není nutné podvojné úč. a jak je to s další \"administrativou\" . Děkuji za odpověď
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Začátek podnikání a jak postupovat při dovozu zboží z EU
« Odpověď #1 kdy: Říjen 18, 2008 »

Pro začátek bude stačit daňová evidence, povinnost vedení účetnictví by vám vznikla až při ročním obratu nad 25 mil. Kč. Více zde: http://www.jakpodnikat.cz/ucetnictvi-danova-evidence.php

Fyzické osoby vedou daňovou evidenci, nebo podvojné účetnictví. Jednoduché účetnictví mohou vést občanská sdružení s právní subjektivitou, církve, náboženské společnosti a honební společenstva.

Další administrativa (je toho moc) zde: http://www.jakpodnikat.cz/

Zvažte, zda by nebylo dobré stát dobrovolným plátcem DPH. Povinné plátcovství by vás čekalo v případě, že v kalendářním roce pořídíte zboží z jiného členského státu EU v ceně 326 tis. Kč bez daně. Jako neplátce byste zboží nakupoval s cizí daní, kterou byste si nemohl odečíst a to ani v případě, že byste se následně stal plátcem a zboží jste ještě měl skladem.
IP zaznamenána
Stran: [1]