Dobrý den,
tento měsíc jsem si založil živnostenské oprávnění pro poskytování IT službeb. Protože budu mít velmi malé náklady, tak určitě pojedu paušálem 60%. Zatím plánuji být neplátcem DPH.
Z toho mě plyne pár dotazů, které mně nejsou jasné:
1) budu mít účet u banky, na který budu přijímat platby. Z toho účtu však budu platit i nějaké služby k podnikání (telefonní paušál, program na faktury). Je to takto možné? Platit tyto služby z účtu ačkoliv tyto přijaté faktury nebudu nikde vykazovat (pojedu paušálem)?
2) Je nějaký rozdíl pro příjem plateb na bankovní účet vs. příjem platby v hotovosti?
3) Pokud přijde kontrola z úřadu, co jako neplátce dph budu muset vše dokládat? Stačí si držet přijaté (telefon, program na faktury) a vydané (mé služby) faktury? Nebo ještě něco?
4) Pokud přijde kontrola z FÚ musí se nějak odůvodňovat provedené platby z účtu? (otázka tak nějak souvisí s bodem 1), případně přijaté platby? Co kdyžna účtě budu mít přijatou platbu ale k ní žádnou vystavenou fakturu, vadí to něčemu, nebo je to FÚ jedno?
Je ještě něco na co bych si měl dát pozor?
Pokud si najde někdo čas na zodpovězení těchto otázek, velmi ocením.
Předem děkuji