Dobrý den, prosím o Váš názor na následující problém:
OSVČ, vede DE, plátce DPH, po uzavřeném účetním období 2016 našel nyní přijatou fakturu za nákup materiálu vystavenou a zaplacenou hotově 27. 12. 2016, která nebyla v r. 2016 zaúčtována. Faktura je na částku 26 tis. Kč vč. DPH. Jak bych měl nyní jako účetní postupovat, kdybych chtěl fakturu do účetnictví dostat?
Moje představa je taková, že se bude muset udělat dodatečné přiznání k dani z příjmů FO a následně i přehledy na pojišťovny (protože se sníží ZD 2016), s tím že odpočet DPH z faktury se uplatní v 1.Q.2017. Je to tak správně?
A prosím o radu, zda by byl velký problém, kdyby se faktura do účetnictví nedala vůbec, s tím že se oželí DPH a snížení ZD? Mám obavy, jestli by to nevadilo FÚ z hlediska kontrolního hlášení DPH, kde dodavatel fakturu do KH uvedl a odběratel nikoliv. Může to být problém, nebo po tom nikdo pátrat nebude?
Děkuji za odpověď Zdeněk