Témata > Doklady

KH - faktura vydaná- částka nad 10.tis neplátci DPH

(1/3) > >>

Dagmar80:
Tak studuji a hledám a mám v tom více a více zmatek.
1. Vydaná faktura do 10.tis - zda má či nemá DIČ je jedno - dává se do A5 souhrnně s ostatními podobnými. Je to tak?

2. Vydaná faktura nad 10.tis - má DIČ - A4. Souhlasí?

3. Vydám fakturu, odběratel není plátce DPH, neznám DIČ, faktura je nad 10.tis. A teď kam s ní?

Našla jsem dva odkazy a každý hovoří o tomtéž, ale v obou se uvádí jiné \"řešení\" vyplnění KH.
Nebo míchám dohromady více věcí a špatně jsem to pochopila?
Prosím o radu, jak to tedy řešit?

strana 12
http://www.financnisprava.cz/assets/cs/prilohy/d-placeni-dani/2015_Pokyny-k-vyplneni-kontrolniho-hlaseni-DPH.pdf


a na jiné stránce  část. IV. DIČ odběratele:

http://www.financnisprava.cz/cs/dane-a-pojistne/dane/dan-z-pridane-hodnoty/kontrolni-hlaseni-DPH/dotazy-a-odpovedi

jaromira:
1) chápu stejně
2) chápu stejně

3) Já to chápu tak, že by to mělo být v A4, odběratel by měl sdělit své DIČ (to si nelze ověřit, když není plátce), pokud \"nakupuje ke své ekonomické
    činnosti\", pokud z nějakého důvodu nesdělí své DIČ, tak brát jako FO nepovinná k dani a pak do A5.

    Ale nevím, je povinností z něj DIČ \"páčit\" ?

Zdena:
1. Ano.
2. Ano.
3. Chápu to stejně, jako paní Jaromíra. Pokud podnikající fyzická osoba (osoba povinná k dani-neplátce) nesdělí své DIČ, tak na ni pohlížíte jako na osobu nepovinnou k dani (jako na běžného občana) a plnění uvedete do části A.5. Žádný zákon Vám neukládá povinnost páčit z ní DIČ.
Právnické osoby nepovinné k dani by ale měly sdělit své DIČ.

jaromira:
A pokud nám DIČ sdělí, budeme uvádět na DD nebo jen v KH ?

Dagmar80:
Děkuji vám všem moc, tohoto fóra si moc cením.
A otázka paní Jaromíry, zda DIČ uvádět i na DD mne také zajímá. Ostatně, pokud už ho budu mít, asi bych jej uvedla...Prostě jakmile nastane situace, že jde o částku nad 10.tis, první co mě musí zřejmě  napadnout - zeptat se ho na DIČ :)

Navigace