Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Účetnictví s.r.o.  (Přečteno 2160 krát)

Strita25

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 5
Účetnictví s.r.o.
« kdy: Říjen 16, 2013 »

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat na náležitosti účetnictví s.r.o. Vím, že je toho plný internet, ale přesto bych se rád zeptal na určité věci.

Založili jsme nově s.r.o. a nejsme plátci DPH. Chtěl bych vědět, jak má vypadat faktura, jaké náležitosti musí splňovat atd. Musím odesílat fakturu zákazníkům v papírové podobě nebo stačí posílat ve formátu pdf emailem? Musí na faktuře být razítko a podpis? Případně musím fakturu s razítkem a podpisem posílat zákazníkovi nebo je důležité takovéto faktury (s razítkem) mít ve vlastních záznamech kvůli případné kontrole? Když se platí v hotovosti a musí se vybírat hotovost z firemního účtu, jak se takováto situace účtuje? Jelikož nám s.r.o. funguje na dva projekty (eshopy) chtěl bych vědět, jak udělat pořádek ve fakturách. Z každého eshopu máme jinou číselnou řadu, faktury jdou po sobě, ale pouze v rámci jednoho obchodu. Poté bych se zeptal na datum vydání faktury - jsou nějaké náležitosti, které by měl datum vydání splňovat - např. při platbě předem nebo na dobírku? Datum zdanitelného plnění vyplňovat jako plátce DPH nemusím, jestli jsem to správně pochopil.

Poté jsem se chtěl zeptat jak je to s účtováním poštovného - na webu máme poštovné zdarma a do faktur ho neúčtujeme, můžeme si ale poštovné účtovat do nákladů?

S účetnictvím si asi nějak poradíme případně najmeme účetní, ale jelikož se naše účetnictví bude skládat zejména z nákupu a prodeje rádi bychom si s tím poradili sami. Zajímalo by mě tedy jak složité je účetnictví v situaci, kterou jsem popsal, budeme mít víceméně akorát přijaté faktury a vydané faktury, řekl bych žádné \"složitosti\".

Mockrát děkuji za Váš čas a odpovědi.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Účetnictví s.r.o.
« Odpověď #1 kdy: Říjen 17, 2013 »

Vzor faktury pro neplátce najdete například zde:
http://www.faktura-formular.cz/faktura-formular-neplatce-dph-xls.html

http://www.uctovani.net/clanek.php?t=Ucetni-doklady-Vzor-faktury-ke-stazeni&idc=103

Na faktuře nemusí být razítko ani podpis. Můžete poslat emailem ve formátu PDF, pokud by zákazník vyžadoval papírovou fakturu, tak bych mu asi vyhověla, záleží na dohodě.

Převod peněz z bankovního účtu do pokladny: 211/261 (příjmový pokladní doklad), 261/221 (výpis z účtu)

Číselné řady faktur si volíte sám, také bych každému eshopu přidělila jeho vlastní číselnou řadu. Uvažovala bych o zvláštní číselné řadě pro dobropisy, poraďte se s účetní.

Poštovné si můžete účtovat do nákladů, i když máte na webu zdarma. Je součástí ceny zboží stejně jako například telefony, mzdy zaměstnanců nebo nájemné, ty také nikde nevyčíslujete zvlášť.
IP zaznamenána

Strita25

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 5
Účetnictví s.r.o.
« Odpověď #2 kdy: Říjen 17, 2013 »

Mockrát děkuji.
IP zaznamenána

Strita25

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 5
Účetnictví s.r.o.
« Odpověď #3 kdy: Říjen 17, 2013 »

Ještě bych měl dotaz k číselné řadě dobropisů. Dobropis nemusí být svázán s fakturou, ke které je vydáván? Myslel jsem, že se dobropis čísluje nebo označuje jako \"Dobropis k faktuře číslo: (číslo dané faktury)\"
IP zaznamenána

JANAA

  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 1387
Účetnictví s.r.o.
« Odpověď #4 kdy: Říjen 18, 2013 »

Dobropis může mít samostatnou číselnou řadu, též bych se k tomu přikláněla,  číslo dobropisu nemusí korespondovat s číslem faktury, ke které se vztahuje, ale musí být v dobropisu uvedeno, že tento dobropis se vztahuje k faktuře číslo...a nejlíp přidat i datum vystavení té faktury.
IP zaznamenána

Strita25

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 5
Účetnictví s.r.o.
« Odpověď #5 kdy: Říjen 18, 2013 »

Díky.
IP zaznamenána
Stran: [1]