Dobrý den,
chtěl bych se zeptat na náležitosti účetnictví s.r.o. Vím, že je toho plný internet, ale přesto bych se rád zeptal na určité věci.
Založili jsme nově s.r.o. a nejsme plátci DPH. Chtěl bych vědět, jak má vypadat faktura, jaké náležitosti musí splňovat atd. Musím odesílat fakturu zákazníkům v papírové podobě nebo stačí posílat ve formátu pdf emailem? Musí na faktuře být razítko a podpis? Případně musím fakturu s razítkem a podpisem posílat zákazníkovi nebo je důležité takovéto faktury (s razítkem) mít ve vlastních záznamech kvůli případné kontrole? Když se platí v hotovosti a musí se vybírat hotovost z firemního účtu, jak se takováto situace účtuje? Jelikož nám s.r.o. funguje na dva projekty (eshopy) chtěl bych vědět, jak udělat pořádek ve fakturách. Z každého eshopu máme jinou číselnou řadu, faktury jdou po sobě, ale pouze v rámci jednoho obchodu. Poté bych se zeptal na datum vydání faktury - jsou nějaké náležitosti, které by měl datum vydání splňovat - např. při platbě předem nebo na dobírku? Datum zdanitelného plnění vyplňovat jako plátce DPH nemusím, jestli jsem to správně pochopil.
Poté jsem se chtěl zeptat jak je to s účtováním poštovného - na webu máme poštovné zdarma a do faktur ho neúčtujeme, můžeme si ale poštovné účtovat do nákladů?
S účetnictvím si asi nějak poradíme případně najmeme účetní, ale jelikož se naše účetnictví bude skládat zejména z nákupu a prodeje rádi bychom si s tím poradili sami. Zajímalo by mě tedy jak složité je účetnictví v situaci, kterou jsem popsal, budeme mít víceméně akorát přijaté faktury a vydané faktury, řekl bych žádné \"složitosti\".
Mockrát děkuji za Váš čas a odpovědi.