Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: DPP u několika zaměstnavatelů, daně atd.  (Přečteno 1548 krát)

MichalF

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 2
DPP u několika zaměstnavatelů, daně atd.
« kdy: Červenec 16, 2013 »

Dobrý den,
po přečtení několika webů a zdejšího diskuzního fóra bych se rád ujistil, že chápu svoji situaci správně.

Nyní mam dvě dohody o provedení práce u rozdílných zaměstnavatelů. Nejsem student ani důchodce.

U prvního mam hrubého 1575Kč/měsíčně a podepsané Prohlášení.
U druhého by mi v případě výdělku 5100Kč/měsíčně hrubého byla mi odečtena zálohová daň z příjmu.

Jako osoba bez zdanitelných příjmů se přihlásím na zdravotní pojišťovně a budu platit 1080Kč měsíčně na zdravotní pojištění.

Jelikož jednotlivé výdělky jsou pod 10.000Kč tak já ani zaměstnavatelé neplatí sociální, zdravotní a nemocenské pojištění. (Pokud bych si našel další práci na DPP do 10.000, ale v součtu s ostatními DPP nad 10.000Kč, tak zůstávám bez těchto odvodů.)

V zákoném termínu požádám všechny zaměstnavatele o Potvrzení o zdanitelných příjmech a udělám si daňové přiznání. Za to mi budou vráceny zálohy z daně příjmu, neboť jsem nevyčerpal celou slevu na dani poplatníka u zaměstnavatele s podepsaným prohlášením, ale sleva se mi \"rozmělní\" k ostatních příjmům resp. dani z nich a dostanu daně zpět.
Takže ve finále dostanu hrubou mzdu mínus 1080Kč zdravotního pojištění měsíčně.


Nicméně mi druhý zaměstnavatel nabídnul zda si nechci udělat OSVČ.
Domnívám, že by to byla brána jako hlavní činnost. Kromě zjevné agendy na mé straně, bych musel platit zálohu na zdravotní pojištění 1748Kč a zálohu na sociální pojištění 1890Kč měsíčně. Nemocenské pojištění je nepovinné. Daň z příjmu bych měsíčně neplatil. Zůstalo by mi 3037Kč měsíčně.