Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: osvč+dpč  (Přečteno 2556 krát)

Rudla

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
osvč+dpč
« kdy: Březen 06, 2013 »

Dobrý den,
měl bych prosím 3 otázky:

1.pokud pracuji jako OSVČ a DPČ,podávám dvě daňová přiznání?

2.Jako osvč pracuji 3 měsíce na hlavní a 9 na vedlejší(9 měsíců DPČ)pak to tak zadávám do kalkulaček takto,je to správně?

3.Pokud podám dvě přiznání(DPČ 1,OSVČ 2)a odečítám manželku bez příjmu a dvě děti tak to dělám u obou přiznání nebo jen u jednoho?
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
osvč+dpč
« Odpověď #1 kdy: Březen 06, 2013 »

1. Podáváte jen jedno přiznání, ve kterém uvedete všechny příjmy.

2. Ano.
IP zaznamenána

renatka228

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
osvč+dpč
« Odpověď #2 kdy: Březen 09, 2013 »

Dobrý den, chtěla bych se Vás zeptat, zda je správně, když zadávám do účetního programu přijatou fakturu, která má den uskutečnění zdaň. plnění například 15.03.2013 a spatnost až v následujícím měsíci například 05.04.2013 a já zaplatím fakturu 02.04. DPH se mi započte do měsíce dubna a né v březnu. Je to tak správně? Myslela jsem, že DPH bude spadat do datumu uskutečnění zdaň. plnění...a jak je to při vydané faktuře, tam tuším, že DPH spadá pod den uskutečnění zdaň.plnění... Děkuji Vám za Váš čas. Renata
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
osvč+dpč
« Odpověď #3 kdy: Březen 09, 2013 »

Nárok na odpočet lze (většinou) uplatnit až ke dni, kdy máte v držení daňový doklad (§ 73 ZDPH). Pokud obdržíte fakturu v březnu, tak uplatníte nárok na odpočet v březnu, den úhrady není důležitý. U vystavených DD přiznáváte daň ke dni zdanitelného plnění.
IP zaznamenána

Rudla

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
osvč+dpč
« Odpověď #4 kdy: Březen 10, 2013 »

Dobrý den,