Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Začátek podnikání - pár dotazů  (Přečteno 1699 krát)

Alistair

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 5
Začátek podnikání - pár dotazů
« kdy: Červenec 10, 2012 »

Dobrý den,
jsem student a založil jsem si živnostenský list. Úřady už jsem prošel abych nemusel platit zálohy atd, ale pořád je pár nejasností se kterými bych potřeboval poradit.

1.) pokud chci používat výdaje pomocí paušálů, musím to už teď někde hlásit? Nebo se to bude řešit až na konci roku při podání daňového přiznání?

2.) jaké doklady mám vlastně schovávat? Chápu to správně že při používání paušálů mi stačí pouze mnou vydané faktury a případně výpisy z účtu? Nemusím schovávat doklady od koho a za kolik jsem zboží které prodávám nakoupil?

3.) pokud se nepletu ve druhém dotazu, platí to i když nakupuji zboží v zahraničí?

4.) na jaký paušál mám vlastně nárok, když mám obor činnosti \"velkoobchod a maloobchod\"? Je to těch 60%?

Předem děkuji za odpovědi.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Začátek podnikání - pár dotazů
« Odpověď #1 kdy: Červenec 10, 2012 »

1) Uplatnění výdajů procentem z příjmů se nemusí nikde předem hlásit. Budete řešit až v daňovém přiznání.

2) Pokud uplatníte výdaje procentem z příjmů, tak vám pro případnou kontrolu z FÚ (paušalisty ale nekontrolují) budou stačit vydané faktury a případně výpisy z účtu. Doklady o nákupu zboží raději nějaký čas uschovejte pro případ kontroly ze strany živnostenského úřadu. Podle § 31 odst. 3 živnostenského zákona jste povinen na žádost kontrolního orgánu prokázat způsob nabytí prodávaného zboží nebo materiálu používaného k poskytování služeb.

4) Ano, je to 60%.
IP zaznamenána

Alistair

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 5
Začátek podnikání - pár dotazů
« Odpověď #2 kdy: Srpen 05, 2012 »

Děkuji za odpovědi, hodně mi to pomohlo.