Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Jalé doklady a administrativu musím mít a vést při podnikání.  (Přečteno 1133 krát)

nováček

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 1

Dobrý den, jsem úplný nováček - od 1.7.2012 - živnostenský list na vedlejší činnost - živnost ohlašovací volná. Chtěl jsem se zeptat, jaké všechny doklady při podnikání musím mít a vést - např. doklady příjmové, výdajové a ještě nějaké další doklady? Jaký potřebuji doklad, jestliže si koupím věc, kterou potřebuji k podnikání (např. notebook, tiskárna, ...) a náklady si budu chtít odepsat - fakturu, paragon? Účty za telefon, které si budu chtít odepsat, mně chodí pouze v elektronické podobě - stačí to? Někde jsem se dočetl o nějaké \"Knize kontrol\" - pochopil jsem, že se do této knihy zapisují kontroly ze strany např. finančního úřadu. Je tomu tak? Musím mít razítko nebo stačí vepsat potřebné údaje ručně na např. příjmový doklad, fakturu? Co se týče zúčtování daní, zdravotního a sodiálního pojištění, stačí toto na konci roku? Jsem zaměstnán i na HPP a pojištění za mě každý měsíc odvádí i zaměstnavatel. Děkuji předem za Vaši odpověď.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045

Můžete vést daňovou evidenci, více zde: http://www.jakpodnikat.cz/danova-evidence.php
nebo evidovat jen příjmy a pohledávky a uplatnit si výdaje procentem z příjmů, více zde:
http://www.jakpodnikat.cz/pausalni-vydaje-procentem.php

Zatím si můžete schovávat všechny doklady (příjmové a výdajové pokladní doklady, bankovní výpisy, faktury), po skončení roku sečtete prokázané výdaje a uplatníte ty, které pro  vás  budou výhodnější.