Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Sdružení podnikatelů  (Přečteno 1448 krát)

Flap

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
Sdružení podnikatelů
« kdy: Březen 26, 2012 »

S kamarádem jsme se rozhodli spojit síly a podepsat smlouvu o sdružení. Vzhledem k tomu, že podnikám pouze krátce, nemám dostatečné znalosti a potřeboval bych zodpovědět několik dotazů. Základní informace jsou takové: dva účastníci, každý s podílem 50%, neplátci DPH.

1. Účetnictví tedy povede pouze jeden z nás na svoje jméno a poté převede polovinu příjmů a výdajů na druhou osobu a každý sám za sebe podá daňové přiznání?
2. Jakým způsobem budeme vystavovat faktury? Vystavuje každý z nás na svoje jméno, a nebo musí být vystaveny na jméno toho, kdo vede účetnictví?
IP zaznamenána

Majda

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 2
Sdružení podnikatelů
« Odpověď #1 kdy: Březen 29, 2012 »

Můžete se rozhodnou jestli povedete účetnictví nebo daňovou evidenci. Doporučila bych jen daňovou evidenci.
Faktury se vystavují na toho, kdo je podle smlouvy uveden jako zodpovědný za vedení evidence. protože sdružení nemá právní subjektivitu, budete pro všechny
instituce každý samostatně  - tedy daně si řešíte každý sám tak jak máte v dotazu.
IP zaznamenána
Stran: [1]