Dobrý den, obracím se s dotazem ohledně DPH, respektive DUZP. Provozuji zásilkový obchod (eshop), jsem nově plátce DPH.
V případě, že posíláme zboží na dobírku, píšeme DUZP stejné jako datum vystavení faktury a tedy odeslání zboží. Sice to prý není ze zákona správně, ale nenapadá mě \"lepší\" způsob.
Jak je to ale v případě platby převodem. Zákazník uhradí na náš účet částku na základě pokynů eshopu. K této platbě zatím neexistuje ani proforma, ani normální faktura. Máme tedy platbu přijatou třeba 1.3. a fakturu vystavenou 3.3., jaké máme uvést DUZP?
Pozn: Pokud bychom jako DUZP uváděli datum přijetí platby, jak postupovat v případech, kdy z jakéhokoliv důvodu není možno zboží doručit, k platbě není vystavena ani faktura a je potřeba vrátit platbu na účet zákazníka?
Děkuji za radu. Pavel