Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: zničený materiál  (Přečteno 1122 krát)

Christienka

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 8
zničený materiál
« kdy: Únor 01, 2012 »

Dobrý den,

od října jsem OSVČ na vedlejší prac. poměr a začala jsem jako přivýdělek vyrábět šperky. Za minulý rok jsem měla spíše jen velké výdaje a téměř žádné příjmy, takže uplatňuji ztrátu, ale přesto nevím, jak zaúčtovat, když se mi některé šperky nepovedly vyrobit a nakoupený materiál na ně se mi zničil - špatně nalepeno, špatně zapečeno... a nelze to už opravit. Můžu si tuto škodu zaúčtovat jako daňový náklad nebo to musím prostě uhradit? Pokud by to mohl být daňový náklad, ale musel by se k tomu vydat nějaký doklad o škodě, jak by měl vypadat a co všechno je na něm potřeba? Jsem OSVČ a nemám žádného spolupracovníka ani zaměstnance, takže mi to nemá ani kdo doložit a podepsat. Co se týče likvidace zničeného materiálu (příp. zničeného zboží), tak ho prostě vyhodím.. asi těžko půjdu někde do sběrného dvora s malinkatým zboží a požadovat po nich doklad o likvidaci na firmu.. to by se mi pak už ani nevyplatilo, když bych za to musela platit..

A jak je to v případě ztracení nějakého materiálu? Nemám žádnou prodejnu, jen provozovnu doma a při inventarizaci mi 1 háček z 50 chybí..

Dále se chci zeptat, jak je to s vyrobeným zbožím, konkrétně šperky, které si chci nechat pro osobní použití, protože je musím nosit jako reklamu, abych je lépe prodávala? Je to daňový nebo nedaňový výdaj? A jak by to bylo v případě, že bych měla 1 zaměstnankyni (možná někdy časem), která by měla ode mne doporučeno tyto šperky kvůli prodeji nosit? Byl by to daňový výdaj?

Jak mám zaúčtovat výdaj na nákup nástrojů potřebných k podnikání, které jsem ale zaplatila z osobního účtu kartou? Mám sice i podnikatelský účet, ale tehdy jsem neměla u sebe hotovost a na podnikatelském účtu málo peněz...

Jak účtovat slevy? Např. přátelům dávám normálně doklad o koupi atd. ale nějaká % slevy a dalším zákazníkům zase za určitou výši nákupu jinou % slevu?

A posledním dotazem by bylo účtování v případě, že jsem nakupovala zboží v jiném státě EU a platila v Eurech převodem z účtu. Jakou částku si mám naúčtovat? Jakým kurzem to mám účtovat? Na účtě se mi odečtla konkrétní částka v Kč, mám účtovat tuto? Nebo mám účtovat částku v Eurech násobenou nějakým kurzem ČNB? Nemám v tom nějak jasno, protože by to nemuselo potom souhlasit s částkou odečtenou na účtě.


MOCKRÁT VÁM DĚKUJI ZA ODPOVĚDI NA TOLIK MÝCH PODROBNÝCH OTÁZEK A PŘEJI VÁM KRÁSNÝ DEN.
IP zaznamenána
Stran: [1]