Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Fakturace cestovních náhrad u OSVČ a DPH, místo plnění u služeb EU  (Přečteno 5969 krát)

Blanka1

  • Host

Dobrý den,

jsem v této oblasti samouk, takže bych malý dotaz.

1. Manžel vede DE, je plátce DPH, dělá servis a opravy strojů na výrobní lince pro německou firmu (té firmě fakturuje, firma nemá v ČR sídlo ani pobočku, má přiděleno německé DIČ), ale stroje patří českým firmám a servis provádí na území ČR. Rozumím tomu dobře, že v tomto případě je místem plnění ČR a tudíž uvádíme DPH? Ale pokud by práci prováděl na nějakém stroji v Německu fakturuje německé firmě bez DPH a DPH platí ta firma, místem plnění je Německo. Ale co když opravu provádí na Slovensku a fakturuje té německé firmě, místem plnění je Slovensko, tudíž opět bez DPH? Používám tady §10 odst 4c zák. o DPH.

2. Tato německá firma chce platit manželovi i cestovní náhrady (za ubytování, za ujeté km), má pro to nějaké svoje paušální částky, máme tyto náhrady uvádět tedy normálně na faktuře a přidat DPH (tedy jako jim běžně faktutrujeme naše služby), nebo pro to existuje nějaký jiný doklad (jako cesťák u zaměstananců) a bude to bez DPH.

Děkuji
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045

1. Manžel provádí práce na movité věci. V těchto případech se místo plnění stanoví podle místa, kde byla služba fyzicky uskutečněna /§ 10/4c) ZDPH/, místo plnění je tedy v ČR a manžel bude fakturovat s českou DPH. Pouze pokud by stroje byly dovezeny do ČR k opravě a pak zase odeslány mimo tuzemsko, pak by se povinnost zdanění přenesla na Němce, který poskytl své DIČ.
Pokud manžel odjede do Německa opravit stroj německému plátci, pak mu vystaví fakturu bez DPH s upozorněním, že daňovou povinnost má Němec, neboť místem plnění je Německo, kdy byla práce fyzicky provedena.