Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Začínám podnikat... prosím o rady ohledně živnosti, pojištění a daní..  (Přečteno 5842 krát)

k4rbi

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 4

Zdravím,
jsem student a dnes sem si udělal živnost.
Všude čtu a ve škole sme se učili, že při zakládání živnosti musím na živnostenský úřad, potom do 30dnů na finanční úřad, do 8 dnů  na zdravotní a sociální pojištovnu. Dnes mi na živnostenským úřadě řekli že mají ze zákona povinnost mě všude zaregistrovat a že na finanční úřad a na pojištovnu nemusím, jak to tedy je? Byl sem pouze na OSSZ ukázat potvrzení o studiu.

1) mám živnost na zprostředkování obchodu, velkoobchod a maloobchod, mohu tedy už dnes spustit eshop a začít prodávat?
2) nejsem plátce DPH, zboží tedy budu prodávat bez DPH?
3) daň budu platit 15% ze zisku, jak zjistím jestli budu platit paušálem nebo jestli si budu moct odepisovat?
4) kdybych platit paušálem tak z cílové částky si nemohu nic odepsat?
5) kdybych platil daně odepisováním, tak si do nákladů mohu dát vše nezbytně nutné pro funkčnost podnikání? např vydělám 100tis, tak budu muset zaplatit 15tis daň, budu potřebovat hosting+doménu cca 1000kč, mobil cca 4000kč, účty za telefon cca 5000kč ročně, takže nakonec zaplatím třeba 5000kč?

předem děkuji za rady :-)
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045

1) Ano.

2) Ano.

3) O tom rozhodujete sám. Zatím si schovávejte všechny účtenky a výdajové doklady. Na konci roku je sečtěte, a pokud budou skutečné výdaje nižší, než výdajový paušál (u živnosti volné 60% příjmů), tak se můžete rozhodnout pro uplatnění výdajů procentem z příjmů.

4) Ne. Od příjmů 100 tis. Kč odečtete výdaje například 10 tis. Kč (předpokládám, že skutečné výdaje budou vyšší) a z rozdílu příjmů a výdajů budete vypočítávat základ daně. Daň ze základu 90 tis. Kč činí 13.500,- Kč, po odečtení základní slevy na poplatníka to bude 0 Kč.

Dále budete muset vypočítávat zdravotní a sociální pojištění.Více zde:
 http://www.jakpodnikat.cz/socialni-pojisteni-duchodove-zabezpeceni.php
http://www.jakpodnikat.cz/zdravotni-pojisteni.php

Pokud jste v jednotném registračním formuláři na ŽÚ vyplnil části B (registrace na finančním úřadě), C (oznámení správě sociálního zabezpečení) a D (oznámení zdravotní pojišťovně), pak živnostenský úřad splnil registrační povinnosti za vás.
IP zaznamenána

k4rbi

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 4

Děkuji za odpověd :-)
Téměř vše sem si už přečetl....
takže si mám schovávat účtenky a na konci roku se rozhodnu jak budu chtít platit daně?

a když budu prodávat zboží ze zahraničí, tak při částce pod 150 eur se neplatí CLO ani DPH, takže mohu objednávat po více balíků  např za 100eur a vyhnu se těmhle poplatkům? je tohle legální? nebo když to mám pro další prodej tak se musí platit DPH i CLO pokaždý?
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045

Pokud budete prodávat zboží, tak si schovejte doklady o nabytí zboží i v případě, že uplatníte výdaje procentem z příjmů.
U zásilek nepatrné hodnoty do 150 EUR jste osvobozen od cla a DPH i v případě, že se jedná o zásilky obchodního charakteru. Pokud vím, tak se od 1.4.2011 opět sníží cenová hranice na 22 EUR. Zřejmě proto, že osvobození masívně zneužívají obchodníci.
IP zaznamenána

k4rbi

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 4

a ještě bych se chtěl zeptat jak mám řešit papírování při nákupu a prodeji?

nakupuji v zahraničí kde je poštovné zdarma, takže kupující mají většinou zájem o 1kus zboží, např jedny hodinky....
platím kreditkou přes paypal.  Žádnou fakturu ke zboží nedostávám. Musím si z každé transakce udělat nějakej výpis kolik sem za zboží opravdu zaplatil a aby šlo poznat kolik sem za co platil a udělat si takovou ,,vlastní fakturu,,?

a když nejsem plátce DPH, musím dát zákazníkovi nějaký doklad? jaký?
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045

Přijaté faktury si nemůžete vyrábět sám:-)
Nemohl byste si alespoň stáhnout ze stránek prodejce popis a cenu nakoupeného zboží?
Doklad jste povinen vydat zákazníkovi pouze na jeho žádost. Můžete vypsat paragon, nebo vystavit fakturu, nechala bych to na přání zákazníka.
IP zaznamenána

k4rbi

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 4

a ještě otázka, když něco prodám tak z každého obchodu si musim udělat doklad který musim schovávat pro případnou kontrolu?
stačí mi například v excelu výpis z celého měsíce? kde by bylo nákupní cena, prodejní cena, datum, výdělek.....
nebo musím ke každému vyřízenému obchodui, napsat nějakou fakturu?
IP zaznamenána

Ralco

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3

Dobrý den,

Udělal jsem si čerstvě živnost a ve velkoskladě se zbožím, kde bych chtěl nakupovat po mě chtějí Výpis z živnostenského rejstříku a potvrzení k DIČ.
To DIČ, pro mě znamená se zajít registrovat k DIČ na finanční úřad - to není registrace plátce DPH ? ( Protože ještě ani nevím jaký budu mít za rok obrat )
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045

Na FÚ jste se s největší pravděpodobností už zaregistroval prostřednictvím jednotného registračního formuláře při vyřizování živnosti. Velkoobchod zřejmě chce rozhodnutí o registraci k DPH, řekněte jim, že nejste plátcem.
IP zaznamenána

Ralco

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3

Ano bylo mi řečeno na Magistrátě na živ. odboru při vyřízování živnosti, že mě automaticky zaregistrují na FÚ a na ČSSZ prostřednictvím jednotného registr. formuláře.

Na FÚ jdu zítra s přihláškou k registraci k dani z přidané hodnotě (bylo mě řečeno, že tato registrace je nutná, abych dostal DIČ, které po mě požaduje velkosklad), a dále se ještě musím přihlásit k registraci jako fyzická osoba.
Když mi bude uděleno FÚ DIČ, ale nebudu plátcem DPH, tak budu zboží z velkoskladu kupovat včetně DPH ? a potom u tohoto DPH bych měl požadovat vrácení DPH, tak jak to činí plátci DPH ?
IP zaznamenána

Ralco

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3

Respektive ve velkoskladu budu jejich zboží kupovat s DPH, ale sám již na zboží koncovému zákazníku DPH dávat nebudu, tak jak je uvedeno v prvním příspěvku
tohoto tématu.

Děkuji za odpověď
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045

DIČ (daňové identifikační číslo) má každý daňový poplatník. Pokud nejste plátcem DPH, tak vám DIČ slouží pouze pro účely komunikace s finančním úřadem.

Velkosklad vám bude vždy prodávat včetně DPH. Pokud nebudete plátcem DPH, tak se nebudete o DPH zajímat, zaplatíte celkovou cenu a tu si uplatníte jako výdaj na podnikání. Svým zákazníkům také nebudete účtovat DPH.
 
Jestliže se zaregistrujete jako dobrovolný plátce DPH, tak budete muset ze všech svých plnění odvádět daň. Na základě daňových dokladů od velkoskladu a jiných plátců DPH si budete moci jejich daň odečítat. Rozdíl mezi daní na vstupu (plnění od velkoskladu a jiných plátců DPH) a na výstupu (DPH z vašich plnění) budete odvádět finančnímu úřadu, případně vykážete nadměrný odpočet a FÚ vám bude daň vracet. Při výpočtu daně z příjmů budete vycházet z částek bez DPH.
Více informací k daňové evidenci plátců DPH najdete zde:
http://www.jakpodnikat.cz/platce-dph-danova-evidence.php
IP zaznamenána
Stran: [1]