Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Začínám podnikat... prosím o rady ohledně živnosti, pojištění a daní..  (Přečteno 5842 krát)

k4rbi

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 4

Zdravím,
jsem student a dnes sem si udělal živnost.
Všude čtu a ve škole sme se učili, že při zakládání živnosti musím na živnostenský úřad, potom do 30dnů na finanční úřad, do 8 dnů  na zdravotní a sociální pojištovnu. Dnes mi na živnostenským úřadě řekli že mají ze zákona povinnost mě všude zaregistrovat a že na finanční úřad a na pojištovnu nemusím, jak to tedy je? Byl sem pouze na OSSZ ukázat potvrzení o studiu.

1) mám živnost na zprostředkování obchodu, velkoobchod a maloobchod, mohu tedy už dnes spustit eshop a začít prodávat?
2) nejsem plátce DPH, zboží tedy budu prodávat bez DPH?
3) daň budu platit 15% ze zisku, jak zjistím jestli budu platit paušálem nebo jestli si budu moct odepisovat?
4) kdybych platit paušálem tak z cílové částky si nemohu nic odepsat?
5) kdybych platil daně odepisováním, tak si do nákladů mohu dát vše nezbytně nutné pro funkčnost podnikání? např vydělám 100tis, tak budu muset zaplatit 15tis daň, budu potřebovat hosting+doménu cca 1000kč, mobil cca 4000kč, účty za telefon cca 5000kč ročně, takže nakonec zaplatím třeba 5000kč?

předem děkuji za rady :-)
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045

1) Ano.

2) Ano.

3) O tom rozhodujete sám. Zatím si schovávejte všechny účtenky a výdajové doklady. Na konci roku je sečtěte, a pokud budou skutečné výdaje nižší, než výdajový paušál (u živnosti volné 60% příjmů), tak se můžete rozhodnout pro uplatnění výdajů procentem z příjmů.