Témata > Doklady

Faktury a doklady - Jak podnikat

(1/3) > >>

Jana Konečná:
Viz
http://www.jakpodnikat.cz/faktury-doklady.php

Verca:
Dobrý den,
 jsem v podnikání nováček a tak mám dotaz ohledně evidence dokladů. Slyšela jsem, že bych měla nejprve shromážit paragony, zapsat je jako  výdajové doklady ,  přečíslovat je- např. V1, V2, .. Pak teprve pod těmito čísly je zanést do daňové evidence, je to tak? Musím vypisovat příjmový doklad při přijetí peněz na bankovní účet, pokud to nemohu doložit fakturou ?
( např. členské příspěvky )  Jak nejlépe uchovat doklady pro případnou kontrolu? Má být doklady spjaty s paragony, kterých se týkají?
Předem děkuji za odpověď

Zdena:
Pro vedení daňové evidence nejsou stanovena žádná pevná pravidla, každý ji může vést tak, jak mu to vyhovuje. Důležité je, aby se ve své evidenci vyznal a dokázal zodpovědět případné dotazy správce daně. Dle zákona o daních z příjmů má DE obsahovat údaje o příjmech a výdajích a to v takovém členění, aby bylo možné zjistit základ daně. Dále má obsahovat údaje o majetku a závazcích. Nikde vám není uložena povinnost číslovat doklady, můžete si na ně třeba malovat kytičky, nebo berušky, ale číslování je docela zažitým a osvědčeným způsobem označování dokladů:-)
Příjmovým dokladem při přijetí peněz na účet v bance je výpis z běžného účtu, žádný další doklad už nevypisujte. S absencí vystavené faktury si nelámejte hlavu, faktury se opravdu nemusejí vystavovat vždy a na všechno.