Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1] 2

Autor Téma: Daňová evidence-začátečník  (Přečteno 11940 krát)

marp

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 19
Daňová evidence-začátečník
« kdy: Únor 21, 2011 »

Dobrý den.
Začínám s podnikáním a co se týče daňové evidence tápu v pár věcech:
1.) Do začátku podnikání dám nějaké své osobní peníze. V Pokladním deníku je zapisuji kam? Do příjmů? Do výdajů? Když si je pak budu chtít zase \"vyzvednout\", zapíšu to tedy následně kam? A co když se mi tyto peníze budou \"přelévat\" do dalšího roku a tedy přes daňové přiznání, jak je eviduji v takovém případě?
2.) Podobně mě zajímá u nákupu zboží a materiálu. Ten se eviduje do Výdajů? I když bude následně prodán?
3.) Je povinnost vystavovat za službu doklad bez vyzvání nebo je to jen na vyžádání zákazníka? Ptám se kvůli případné kontrole.

Za případné odpovědi předem děkuji a jsem s pozdravem.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Daňová evidence-začátečník
« Odpověď #1 kdy: Únor 27, 2011 »

1) Jestliže vložíte do pokladny osobní peníze, tak je zapíšete do příjmů (přijal jste peníze do pokladny). Bude to příjem, který nemá vliv na základ daně. Když si je budete chtít vyzvednout, tak je naopak zapíšete do nedaňových výdajů. S pokladním zůstatkem na konci roku nic neděláte, stejnou částku si zapíšete jako počáteční zůstatek v příštím roce. Stav hotovosti je dobrovolný údaj, který ani nemusíte uvádět v daňovém přiznání.
2) Nákup zboží = daňový výdaj. Prodej zboží = daňový příjem.
3) Doklad o prodeji zboží nebo poskytnutí služby vystavujete na žádost zákazníka.
IP zaznamenána

marp

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 19
Daňová evidence-začátečník
« Odpověď #2 kdy: Únor 27, 2011 »

ad 1. a 2.) Pak tedy doplnujici otazka: Jak se v tom pak vyznam? Kdyz budu mit teoreticky v Pokladni knize takovych nedanovych a danovych prijmu a vydaju za rok nekolik, pak mi v jednoduchem vzorci na konci tabulky nevyjde cisty rozdil Ma dati/Dal, ale budu se muset prokousavat tim, co je danovy a co nedanovy prijem/vydaj. A kdyz budu delat danove priznani, tak to same... Myslel jsem, ze to funguje jednoduse + - a vysledek, a ono asi ne. Tak jsem chtel znat ty zkusenosti s tim, abych neudelal nejakou chybu...
ad3.) A jak mi pak tedy FU vubec muze dokazat nejaky prijem, kdyz nevystavim doklad na zbozi ci sluzbu, to muzu teoreticky na konci roku tvrdit, ze jsem nic nevydelal, protoze zadny doklad o tom neexistuje? (jen me blaznive teorie :-).
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Daňová evidence-začátečník
« Odpověď #3 kdy: Únor 28, 2011 »

ad 1. a 2.) Pokud povedete i evidenci finančních prostředků, tak si do daňové evidence přidáte sloupce pro daňové a nedaňové výdaje a pro účely daně z příjmů budete sčítat jen daňové sloupce. Ukázky evidence zde:
 http://www.jakpodnikat.cz/neplatce-dph-navod.php

ad3.) Zeptejte se na FÚ:-)
IP zaznamenána

marp

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 19
Daňová evidence-začátečník
« Odpověď #4 kdy: Březen 03, 2011 »

Za ty cenné rady (včetně příkladu) ohledně daňových a nedaňových položek díky moc. Pochopil jsem správně, že bych vlastně ty nedaňové položky nemusel evidovat vůbec? A na tu poslední část jsem se zeptal asi dost nešťastně. Chtěl jsem jen vědět, čím vlastně dokládám příjmy k daňovému přiznání, když bych neměl žádné příjmové doklady nebo paragony (když je tedy nebudu vystavovat zákazníkům povinně). Nebo si mám příjmové doklady vypisovat sám na všechny částky co přijmu? Dodává se k daňovému přiznání i daňová evidence eventuelně co se vlastně všechno dokládá? Tady z toho vím jen, že doklady k výdajům, ale víc netuším, jistě by to zajímalo i ostatní začátečníky, jak vlastně takové daňové přiznání probíhá. Děkuji moc.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Daňová evidence-začátečník
« Odpověď #5 kdy: Březen 03, 2011 »

Pokud povedete tu nejjednodušší daňovou evidenci, tak evidujete pouze daňové položky.
Způsob vedení evidence příjmů není předepsán, můžete si je vést třeba v nějakém seznamu. Zkrátka přiznáte nějaký objem příjmů a pokud by měl FÚ pochybnosti o jejich výši, tak buď přijme vaše tvrzení, že jste přiznal všechny, nebo vám prokáže, že jste část příjmů zatajil.
Daňovou evidenci nebudete odevzdávat na FÚ, uchovejte si ji pro případnou kontrolu. Součty příjmů a výdajů, které zjistíte z daňové evidence, zapíšete do daňového přiznání a vypočítáte daň.
Postup při vyplnění daňového přiznání najdete zde:
http://www.jakpodnikat.cz/danove-priznani-krok-za-krokem.php
IP zaznamenána

marp

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 19
Daňová evidence-začátečník
« Odpověď #6 kdy: Březen 04, 2011 »

Ještě jednou a moc děkuji,vaše rady jsou k nezaplacení. Stejně máte můj obdiv, že to tady takhle zdarma provozujete,na takovém poradenství byste vydělala balík. ;-)
IP zaznamenána

mars

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 1
Daňová evidence-začátečník
« Odpověď #7 kdy: Březen 04, 2011 »

Dobrý den, Zdeno,
i já coby začátečník tápu v mnoha věcech a jsem moc ráda, že jsem se tady dohledala nějaké konkrétní a jasné odpovědi (ohledně vystavování dokladů zákazníkům a evidence příjmů). Tápu ale ještě např. v problematice zásob. Přivydělávám si (přesněji - spíš se tím bavím) šitím. V daňové evidenci není třeba vést evidenci zásob. Ale je nutné udělat inventuru a tady nastává můj problém - s čím se vlastně porovnává zjištěný skutečný stav, když nevedu evidenci, kolik materiálu jsem kdy spotřebovala??
A ještě jedna otázka - nezlobte se za ni prosím - tak jako tak máte můj obdiv, za všechen čas strávený čtením a zodpovídáním našich \"hloupých\" otázek - co mi vlastně zaručí správnost vašich odpovědí?
Hezký den.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Daňová evidence-začátečník
« Odpověď #8 kdy: Březen 05, 2011 »

Citace: marp
Ještě jednou a moc děkuji,vaše rady jsou k nezaplacení. Stejně máte můj obdiv, že to tady takhle zdarma provozujete,na takovém poradenství byste vydělala balík. ;-)
To bych určitě vydělala:-) Ale pak bych ten mamon každý večer přehazovala vidlemi a neměla bych čas psát příspěvky do diskuse.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Daňová evidence-začátečník
« Odpověď #9 kdy: Březen 05, 2011 »

Citace: mars
Dobrý den, Zdeno,
i já coby začátečník tápu v mnoha věcech a jsem moc ráda, že jsem se tady dohledala nějaké konkrétní a jasné odpovědi (ohledně vystavování dokladů zákazníkům a evidence příjmů). Tápu ale ještě např. v problematice zásob. Přivydělávám si (přesněji - spíš se tím bavím) šitím. V daňové evidenci není třeba vést evidenci zásob. Ale je nutné udělat inventuru a tady nastává můj problém - s čím se vlastně porovnává zjištěný skutečný stav, když nevedu evidenci, kolik materiálu jsem kdy spotřebovala??
A ještě jedna otázka - nezlobte se za ni prosím - tak jako tak máte můj obdiv, za všechen čas strávený čtením a zodpovídáním našich \"hloupých\" otázek - co mi vlastně zaručí správnost vašich odpovědí?
Hezký den.
Jakou záruku byste si představovala na bezplatném serveru?  Nikdo a nic vám nezaručí správnost odpovědí. Více zde:
http://www.jakpodnikat.cz/kontakt.php

Navštivte tyto stránky:
http://www.kdpcr.cz/search_advanced.asp?nDepartmentID=67&nLanguageID=1
vyberte si daňového poradce, který kvalifikovaně zodpoví všechny vaše dotazy, a budete to mít se zárukou.
IP zaznamenána

gustka

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 15
Daňová evidence-začátečník
« Odpověď #10 kdy: Květen 01, 2013 »

Dobrý den, po přečtení této diskuze bych měla malý dotaz. Vedu si nejjednoduší daňovou evidenci, tedy sleduji pouze příjmy a výdaje v mém deníčku :-). Chtěla bych se zeptat, na konci roku 2012 mám samozřejmě nějaké zůstatky na bú a hotovost, tyto zůstatky musím převádět, nebo prostě mohu nový rok začít s 0,- a zase jen připisovat příjmy a výdaje za r. 2013 Zůstatky z minulého roku, nejsou přece příjmy v roce 2013, jak mám tedy postupovat a kam zůstatky zapsat, či je nemusím sledovat vůbec?. Děkuji za radu
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Daňová evidence-začátečník
« Odpověď #11 kdy: Květen 01, 2013 »

Pokud evidujete pouze daňové příjmy a výdaje (nevedete evidenci peněžních prostředků na běžném účtu a v hotovosti), tak zůstatky nikam nezapisujete.
IP zaznamenána

lenosek

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 4
Daňová evidence-začátečník
« Odpověď #12 kdy: Červen 24, 2013 »

Dobrý den,
paní Zdeno,můžete mi prosím jako začátečníkovi poradit,jak v daňové evidenci a kam zapsat zálohy na sil.daň,přeplatky a nedoplatky DPH a daně z příjmu?Jsou to daňově uznatelné náklady a příjmy nebo nedaňové?Jdou do přiznání k dph a dp?Moc  Vám děkuji za odpověď.
IP zaznamenána

JANAA

  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 1387
Daňová evidence-začátečník
« Odpověď #13 kdy: Červen 24, 2013 »

Dobrý den, nejsem paní Zdena, ale zkusím to,
v daňové evidenci, zálohy na silniční daň je provozní režie, ovlivňuje základ daně. Ale pozor, platby DPH, případné vratky DPH jsou výdaje - příjmy, bez vlivu na zisk. Jana
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Daňová evidence-začátečník
« Odpověď #14 kdy: Červen 24, 2013 »

Dobrý večer, souhlasím s paní Janou. Doplním, že silniční daň je výdajem v plné výši i v případě, kdy krátíte výdaje na auto z důvodu jeho používání pro soukromé účely. Silniční daň jde mimo DPH.

Daň z přidané hodnoty vykazujete v jiném přiznání (v přiznání k DPH), do daně z příjmů až na pár výjimek nevstupuje. Jedná se o nedaňové příjmy a výdaje.

Zálohy, doplatky a vratky daně z příjmů podnikatele jsou nedaňovými výdaji či příjmy.
IP zaznamenána
Stran: [1] 2