Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: živnost-student  (Přečteno 6081 krát)

Sekerka Tomáš

  • Host
živnost-student
« kdy: Listopad 02, 2007 »

Dobrý den, jsem student a mám živnost, zajímalo by mě jestli musím platit sociální pojištění, tady na stránkách jsem to četl a pochopil jsem že zálohy platit nemusím, ale co to samotné pojištění ? Výdělek za rok nepřesahuje 40.000 Kč

díky
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
živnost-student
« Odpověď #1 kdy: Listopad 03, 2007 »

Pokud budou vaše příjmy po odečtení výdajů za rok 2007 nižší, než 48 334 Kč, tak nebudete povinně účasten důchodového pojištění a nebudete tedy muset platit samotné pojištění.
IP zaznamenána

Sekerka Tomáš

  • Host
živnost-student
« Odpověď #2 kdy: Listopad 04, 2007 »

Dobře, děkuji ale když jsem byl na sociálním úřadě tak tam mi bylo řečeno, že musím platit měsíčně nějakých 1800 Kč a v březnu to mám celkem za celý rok zaplatit. Mám tam tedy jít a zrušit to pojištění ? Vůbec se v tom nevyznám...
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
živnost-student
« Odpověď #3 kdy: Listopad 04, 2007 »

Zajděte na svou OSSZ a v první řadě se důkladně přeptejte na důvod, proč pro od vás chtějí tak vysoké zálohy. Možná jste jim jen nedal potvrzení o studiu a považují vás za OSVČ hlavní. Možná studujete střední školu, která není zapsaná do rejstříku škol a školských zařízení, nebo nestudujete na VŠ v bakalářském, magisterském, nebo doktorském studijním programu. Nebo vám vyšly tak vysoké zálohy podle přehledu o příjmech a výdajích za rok 2006. Vidíte sám, že důvodů může být mnoho. Napřed se zeptejte a pak se teprve rozhodněte, jak postupovat dál.