Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Student živnost  (Přečteno 2208 krát)

barokna

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 2
Student živnost
« kdy: Říjen 03, 2010 »

Dobrý den, jsem student, pracující na DPČ, kde mám podepsané prohlášení, nyní si chci zakládat ŽL, kvůli další práci, kterou jsem doposud vykonával na DPP. Tato práce je na cca 28hod měsíčně, odměna kolem 3000kč. Takže nepřesáhnu částku 56t Kč a nemusím platit sociální a zdravotní, pokud správně chápu. Momentálně nevím jak je to s daněmi, když mám prohlášení u jiného zaměstnavatele...
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Student živnost
« Odpověď #1 kdy: Říjen 04, 2010 »

Zdravotní pojištění se platí ze všech příjmů, sociální až při dosažení určité hranice (která se krátí podle počtu měsíců podnikání).

Příklad: začnete podnikat během října, každý měsíc vyfakturujete 3.000,- Kč, k příjmu si uplatníte paušální výdaje 60%.
SP: průměrný daňový základ na 1 měsíc podnikání vychází na 1.200,- Kč, takže jste hluboko pod hranicí povinné účasti na důchodovém pojištění OSVČ a nebudete platit sociální pojištění.
Zdravotní pojištění: zaplatíte 6,75% z rozdílu příjmů a výdajů = 243,- Kč.

Daň z příjmů: od zaměstnavatelů, kteří vám zdaňovali odměny ZÁLOHOVOU daní, si po skončení roku vyžádáte potvrzení o příjmech a v daňovém přiznání zdaníte všechny své příjmy (ze závislé činnosti i z podnikání) dohromady. Můžete být podnikatelem a  zároveň mít podepsané prohlášení k dani u zaměstnavatele.
IP zaznamenána

Finalgrab

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 1
Student živnost
« Odpověď #2 kdy: Říjen 18, 2010 »

Dobry den,