Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: OSVČ a mzda od: Martin, Jakub  (Přečteno 3947 krát)

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
OSVČ a mzda od: Martin, Jakub
« kdy: Březen 15, 2008 »

K Martinově příspěvku na téma vyplácení mzdy sám sobě kdosi opakovaně lepí nevyžádanou reklamu. Nepodařilo se mi zablokovat  jeho IP adresu, proto celé téma odstraním. Všechny příspěvky k tématu jsem zkopírovala (bez odkazů) a uvádím je níže. Děkuji za pochopení. Zdena
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
OSVČ a mzda od: Martin, Jakub
« Odpověď #1 kdy: Březen 15, 2008 »

Martin         30.12.2007    (16:40:57)
Dobrý den,
mám internetový obchod, nemám žádného zaměstnance. Jak je to s vyplácením mzdy v případě, kdy bych vyplácel sám sebe a zároveň tak snížil daňový základ? Co vše se k tomu váže? Nikde nemohu na toto téma najít informace. Předem děkuji za odpověď.

Zdena             5.1.2008     (21:29:33)
Pokud jste živnostník, pak si nemůžete vyplácet mzdu, ta patří zaměstnancům. Vy jste (zřejmě) OSVČ a máte příjem z podnikání. Zjednodušeně řečeno co vám zbyde z příjmů po odečtení výdajů, to je vaše.

Jakub             6.1.2008       (18:02:23)
tomu rozumím, mohu tedy do peněz které vydělám \"šahat\" i během roku, nebo musím počkat na konec až co mi skutečně zbyde...

Zdena           6.1.2008          (18:52:02)
Samozřejmě, že do peněz můžete \"šahat\" jak chcete a kdy chcete, vždyť jsou přece vaše:-)

Jakub            6.1.2008           (21:11:18)
o znamená, že prostě vezmu něco z poklady, popř. z účtu, ale jak to promítnu do evidence?

Zdena           6.1.2008           (23:18:49)
Do evidence můžete promítnout jako nedaňový výdaj, text např. osobní spotřeba.
V daňové evidenci nemusíte evidovat peněžní prostředky v pokladně, nebo v bance. Stačí evidence zdanitelných příjmů a daňově uznatelných výdajů (a další povinné evidence, které se týkají majetku a závazků). Příklady možného vedení DE: /odkaz z odpovědi odstraněn/


Jakub          7.1.2008          (10:25:35)
Omlouvám se za možná nesmyslné dotazy, ale snažím se pochopit hlavně princip fungování. Ve škole sem tohle neměl...
Myslím, že už sem ho v tomto případě pochopil. Prostě pokud si z pokladny vezmu peníze a dostanu se tím do mínusu, ale bude to neuznatelná položka, pokladna mi bude pořád vykazovat vlastně jakési plus (příjmy mínus pouze uznatelné výdaje) a musím z tohoto \"plusu\" zaplatit daně. To že v pokladně nic není je pouze můj problém...
díky za pomoc
Jakub Rychetský

Zdena         7.1.2008        (12:36:19)
Ano, pochopil jste. Není důležité, jakou hotovost vykazujete v bance, nebo v pokladně (mohl jste si například na rozjezd podnikání půjčit  peníze a vložit je do banky, nebo do pokladny), protože z vykázaných finančních prostředků daně platit nebudete. Základem daně bude rozdíl mezi příjmy z podnikání  a daňově uznatelnými výdaji. Jak nakládáte s vydělanými penězi, to je jen na vašem rozhodnutí, můžete je třeba všechny propít - útrata v hospodě většinou patří mezi daňově neuznatelné výdaje - pak ovšem budou základem daně jen ty příjmy:-)

Jakub          7.1.2008      (14:52:22)
moc děkuju za pomoc, ano zní to rozumně a dává to smysl, když to člověk umí zdá se to snadné. Příjmy z podnikání = příjmy daňové, a ty nedaňové můžou přicházet...bez administrativy jako faktury a provedenou práci, darovací smlouvy...a nedaňové výdaje totéž. Daňový základ je totiž z rozdílu mezi mezi příjmy daňovými a výdaji daňovými...
S tím však souvisí další problém se kterým si nevím rady a to je číslování faktur....../odkaz z dotazu odstraněn/ to znamená jak mám vést číselnou řadu vydávaných faktur. smím-li ji vést např pro každý měsíc zvlášť, pro každý kalendářní rok, nebo musí jít chronologicky po celou dobu podnikání. Také jak evidovat přijaté faktury, ty za náklady, jestli jejich skutečným číslem - tedy tím se kterou byla vydaná, nebo na ně dopisovat svojí \"interní\" řadu...
Jakub Rychetský

Zdena           7.1.2008      (21:48:42)
Doklady si číslujete, popřípadě jinak označujete hlavně proto, abyste se v nich vy sám co nejlépe vyznal. Nikde není stanoveno, že musíte číslovat (kromě daňového dokladu u plátců DPH), případně jak by mělo takové číslování vypadat. To si každý volí sám podle svých potřeb. Číselná řada pro celou dobu podnikání mi připadá nešikovná, měsíční číselné řady bych volila jen u velkého množství dokladů, jinak to bude nepřehledné. Při menším rozsahu dokladů bych použila roční číselné řady. Konstrukce čísla je také na vašem uvážení - doklady, které se vyskytnou v příslušném roce jen jednou, např. pokladní a bankovní doklady, čísluji od jedničky pouze pořadovým číslem 001, 002 ... (může být jen 1, 2,.... je zbytečné psát na doklady třímístné číslo, pokud předpokládáte, že jich bude 20 za rok). U přijatých a vydaných faktur, které mohu přesahovat i do příštích období, mám v čísle dokladu vyjádřený i rok, kterého se faktura týkala, např. 07056 - faktura č. 56 z roku 2007. Faktury přijaté čísluji svoji interní řadou.
U vydaných faktur a příjmových dokladů je dobré mít nějaké solidní, posloupné číslování, aby to nevypadalo, že zatajujete příjmy.
IP zaznamenána
Stran: [1]