Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Socialní stipendium  (Přečteno 2525 krát)

Markéta.maki

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 1
Socialní stipendium
« kdy: Září 02, 2009 »

Dobrý den.
Jsem student soukromé školy. Bydlím s maminkou, 3letou sestrou a 15ti letým bratrem. Maminka byla do ted na mateřšké dovolené a od září je nezaměstnaná, pobírá na mě i ostatní děti přídavek na dítě a příspěvek na bydlení. Naše životní minimum bylo vypočteno na 8 900 pro všechny čtyři. Pobírám sociální stipendium od školy a to 1 600,- měsíčně na základě toho že můj příspěvěk na dítě činí 810 kč a příjmy rodiny nepřesáhnout ž.minimum krát 1,5.Chtěla bych začít chodit na brigádu kde bych měla 80/hod což činí asi 5400 měsíčně. Zajímá mě zda, když podepíšu daňové přiznání v práci a brigádu přiznám, přijdeme o přídavek na dítě a já tím pádem i o sociální stipendium. Nevím si rady jak udělat aby mi zůstaly přídavky a stipendium a já si přitom mohla vydělávat. Prosím poradte.
Děkuji
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Socialní stipendium
« Odpověď #1 kdy: Září 14, 2009 »

Příjem z brigády byste měla přiznat bez ohledu na to, zda podepíšete prohlášení k dani, či nikoliv. Bohužel nevím, co se započítává do příjmů společně posuzovaných osob pro účely státní sociální podpory a zda jen kvůli tak malému příjmu přijdete o přídavek na dítě a o stipendium, informujte se tam, kde vám vyplácejí dávky. Jediné, co mě napadá je uzavřít pracovní smlouvu například na babičku, nebo na kamarádku, pokud s tím bude zaměstnavatel souhlasit.
IP zaznamenána

JANAA

  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 1387
Socialní stipendium
« Odpověď #2 kdy: Listopad 07, 2014 »

Dobrý den, předpokládám, že sociální stipendium je osvobozeno od daně z příjmu, § 4 odst 1 k 1? Děkuji, J.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member