Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Evidence příjmů  (Přečteno 11693 krát)

Petrýsek

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 4
Evidence příjmů
« kdy: Červen 23, 2009 »

Dobrý den, předem děkuji za možnost této poradny, a vůbec za perfektní web, nevím, jak se revanšovat, tak občas aspoň klikám na reklamy :-)
Měl bych jeden takový dotázek... no možná více.

Zakládám volnou živnost a s ní nový bankovní účet. Styl paušálních nákladů a rád bych ten nejjednodušší způsob papírování pro finanční úřad... pochopil jsem, že by to měla být evidence příjmů a pohledávek (pohledávky ale mít nebudu), který si normálně povedu v prachobyčejné tabulce v excelu, některé příklady se mi povedlo nalézt zde na webu :)
1) Postačí pro FÚ tato evidence příjmů plus výpis z bankovního účtu jako důkaz těchto příjmů nebo musím spolu s tím dávat i faktury (či mnou vymyšlené doklady, které druhá strana nechce a nepoužije?)
2) Pokud to chápu správně, postačí v této evidenci DATUM, POPIS (např. Vytvoření webové prezentace), PŘÍJEM (částka, kterou za to klient zaplatil na účet) nebo tam musí skutešně být ještě DOKLAD (jeho číslo) a tento doklad si napíši tzv. \"na koleně\" (klienti ho nechtějí) a dám jako další přílohu pro úřad?
3) Při platbě v hotovosti je nutné evidenci oddělovat? (zvlášť sloupeček Příjem za hotovost, a Příjem na účet?) nebo postačí třeba sloupeček TYP PLATBY (hotově / na účet) a příjem uvádět do stejného sloupečku?
4) hotovostní platba MUSÍ odkazovat na nějaký opět mnou zbytečně psaný doklad, který klienti nechtějí nebo úřadu postačí, když tento příjem napíši do evidence a kolonku DOKLAD nechám prázdnou?
-
Omlouvám se za možná hloupé dotazy, ale rád bych v tom měl jasno a nerad bych byl překvapen... úřady se často chovají jinak, než je psáno a já bych rád slyšel názory více zainteresovaných stran. Ještě jednou moc děkuji za tyto stránky i za případnou odpověď :)
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Evidence příjmů
« Odpověď #1 kdy: Červen 24, 2009 »

1) Stačí jakákoliv evidence příjmů, vedená třeba v notýsku:-) Pokud jste si zřídil bankovní účet jen pro podnikání, tak si schovávejte výpisy, ale podle mého názoru nemusíte nijak prokazovat, že jste peníze skutečně obdržel, stačí, že přiznáváte příjem. Je zbytečné vyrábět jakékoliv jiné doklady, které druhá strana stejně nechce.

2) Postačí:  datum -  popis (za co) -  částka ? (případně i od koho, ale není nutné).

3) Platby v hotovosti nemusíte nijak oddělovat, stačí přidat sloupeček (nazvaný typ platby, nebo způsob úhrady), do kterého zapíšete buď písmenko B (jako banka, bezhotovostně), nebo H (jako hotově) a máte vystaráno.

4) Kolonku DOKLAD vůbec nezavádějte. Stačí, když příjem hotovosti zapíšete do evidence.
(Jestliže zákazník nevyžaduje doklad o příjmu, pak nemáte povinnost takové doklady vystavovat. Také jste mohl zákazníkovi podepsat jeho výdajový doklad, případně mohlo být potvrzení o předání hotovosti součástí nějaké smlouvy).
IP zaznamenána

spimic

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 11
Evidence příjmů
« Odpověď #2 kdy: Červenec 20, 2009 »

Dobrý den,
pokud budu zakládat int. obchod a daň. evidenci neplátce DPH, musím mít jako první položku vklad do podnikání (ve výnosu) a z toho se bude odečítat postupně nákup zboží, nebo prostě zboží nakoupím a je jedno z jakých peněz a první položka bude prostě náklad za tento nákup?
Děkuji moc za odpověď.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Evidence příjmů
« Odpověď #3 kdy: Červenec 25, 2009 »

Pokud povedete pouze evidenci příjmů a výdajů (nebudete evidovat finanční prostředky v hotovosti a na účtech), pak je jedno, z jakých peněz nakupujete.
V případě, že povedete i pokladnu, dejte jako první položku vklad osobních prostředků do podnikání, nepůjde o výnos, nýbrž o příjem, který nemá vliv na základ daně.
IP zaznamenána

Laďka

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 9
Evidence příjmů
« Odpověď #4 kdy: Únor 17, 2010 »

Dobrý den,

vracím se k evidenci příjmů (uplatňuji výdaje paušálem). Může si finanční úřad při kontrole vyžádat výpis z účtu? Resp. musím ho předložit?

Děkuji
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Evidence příjmů
« Odpověď #5 kdy: Únor 17, 2010 »

Ano.
IP zaznamenána

Laďka

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 9
Evidence příjmů
« Odpověď #6 kdy: Březen 02, 2010 »

Ještě se vracím k evidenci příjmů. S kolegyní máme opačné názory. Podle ní, pokud podle evidence pohledávek zdaním všechny vystavené faktury za danný rok, nemůže po mě nikdo chtít výpis účtu.
Podle mě pokud přijde kontrola, vyžádá si výpis z účtu budu ho muset předložit (číslo účtu je uvedeno i na fakturách).
Pokud vedu evidenci pohledávek, budu muset prokazovat, že faktury nebyly uhrazeny?
Respektive, nakolik je správné zdanit příjmy o období dříve? Pokud nedojde ke zvýšení sazby, tak se asi nic nedějě.
Jedná se o příjmy u výdajů uplatňovaných paušálem.
Předem děkuji za odpověď
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Evidence příjmů
« Odpověď #7 kdy: Březen 03, 2010 »

Jestli si kolegyně myslí, že po ní nikdo nemůže chtít výpis z účtu, a zvlášť v případě, kdy jsou faktury hrazeny převodem na tento účet, tak jí to snad ani nevymlouvejte:-) Podle mého názoru budete muset na výzvu správce daně výpisy předložit.
Ještě bych ráda upozornila na ustanovení § 33/6 zákona o správě daní a poplatků: PO nebo FO, která je podnikatelským subjektem, má povinnost oznámit správci daně čísla účtů u bank a spořitelních a úvěrních družstev, na nichž jsou soustředěny peněžní prostředky z její podnikatelské činnosti. Případné změny oznamuje do 15 dnů ode dne, kdy nastaly.

Pokud uplatňujete výdaje procentem z příjmů, pak zdaňujete PŘÍJMY, nikoliv pohledávky. A že se nic neděje v případě, že zdaníte o období dříve? Tak si představte situaci, kdy jste v roce 2008 přiznali a zdanili i pohledávku, která měla být příjmem roku 2009. Lhůta pro doměření daně za rok 2008 a také pro podání dodatečného přiznání na nižší daňovou povinnost vám uplynula v roce 2011. V roce 2012 vám přijde kontrola a zjistí, že příjem měl být přiznán v roce 2009, takže doměří daň a vyčíslí úrok z prodlení. Skutečnost, že jste příjem zdanili, vám nijak nepomůže, neboť dodatečné přiznání na nižší daňovou povinnost za rok 2008 už nelze podat.
IP zaznamenána

Roman P.

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 4
Evidence příjmů
« Odpověď #8 kdy: Červenec 14, 2010 »

Dobrý den. Mám dotaz. Nechci zbytečně zakládat nové vlákno.

Jak to je v tomto roce s elektronickými fakturami? Vedu evidenci příjmů a nikde jsem se jednoznačně nedozvěděl, jestli musím elektronickou fakturu opatřit elektronickým podpisem. A jak to je, když si je musím zakládat.

Např. Vystavím fakturu, klient ji požaduje v elektronické podobě. Pošlu mu ji e-mailem bez elektronického podpisu, bez naskenovaného, atd. Prostě čistou bez tohoto. Vytisknu ji a založím. Je v tomhle nějaký problém?

Děkuji předem za odpověď.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Evidence příjmů
« Odpověď #9 kdy: Červenec 18, 2010 »

Nevidím v tom žádný problém. Vy jako dodavatel vůbec nemusíte fakturu opatřit svým podpisem (skutečným, naskenovaným, ani digitálním). V žádném právním předpisu není uvedeno, že by na faktuře musel být podpis dodavatele.

Váš odběratel si může fakturu vytisknout (pak je přece jedno, jestli jste fakturu opatřil digitálním podpisem, na papíře ho stejně nikdo neuvidí) a opatřit podpisem osoby, která ji zaúčtovala, schválila, případně dalšími odpovědnými osobami. Nebo si vaši fakturu ponechá jen v elektronické podobě ( PDF, JPG) a podepíše SVÝM elektronickým podpisem.
IP zaznamenána

Helena21

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 15
Evidence příjmů
« Odpověď #10 kdy: Březen 17, 2014 »

Dobrý den, předem mockrát děkuji za objasnění následujícího:

- mohu v DE OSČV evidovat platby v hotovosti jako jednu částku za platby z celého dne? Nemusím rozepisovat jednotlivé položky? Podnikám ve fitness, platby jsou za tři typy permanentek a za vodu
- musím v daňovém přiznání nějak odlišovat přijmy z prodeje balené vody, když je to na jinou živnost?
- musím vystavovat na platby doklady, pokud je zákazník nechce?

 Ještě jednou mockrát děkuji
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Evidence příjmů
« Odpověď #11 kdy: Březen 17, 2014 »

V DE můžete evidovat platby v hotovosti jednou částkou za celý den (týden, měsíc ?). Předpokládám, že jednotlivé položky máte zaznamenané v jiné evidenci, například v sešitu, kterou můžete v případě potřeby předložit.

Příjmy z balené vody nemusíte v daňovém přiznání nijak rozlišovat. V daňové rozlišuji příjmy z prodeje zboží a příjmy za poskytnuté služby.

Pokud zákazník doklad nepožaduje, tak jej nemusíte vystavovat (§ 31 odst. 14 živnostenského zákona).
IP zaznamenána

johnxx

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 7
Evidence příjmů
« Odpověď #12 kdy: Duben 03, 2014 »

Dobry den, jeste mi neni jasne presne jak vest evidenci.Zacinam podnikat, mam bankovni ucet na ktery budou chodit penize, ale i penize od zakazniku, kteri si objednaji pres muj eshop zbozi. Predpokladam, me musim vest pokladnu, jak to funguje? Potrebuji nejaky vklad do podnikani pripsat fyzicky na bankovni ucet, nebo muzu vzit svych soukromych 5000 kc na zacatek a nakoupit nejake veci, co budu potrebovat k podnikani a ihned je vlozit do vydaju bez evidence tech 5000 kc v DE?
IP zaznamenána
Stran: [1]