Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1] 2 3

Autor Téma: daňové zvýhodnění na dítě  (Přečteno 11424 krát)

mmartam

  • Full Member
  • ***
  • Příspěvků: 117
daňové zvýhodnění na dítě
« kdy: Únor 16, 2009 »

Prosím Vás mám ještě 3.dotazy a předem Vám děkuji za odpově´d.
1.Jak jste mi radila ohledne spolupr.osoby,když to zapíšu(leasing a akontaci) do deníku a né do př.v DP-je to účetně v pořádku?(vím,že Vás otravuji,ale jsem laik)
2.Má starší setra má 1.dítě,ale nabyla po celý rok nikde zaměstnána,aj kto má vyřešit,aby dostala daň.zvýh.na dítě-může podávat nulové DP?
3.otázka se týkaá mne.Uváděla jsem cca spol.základ daně s manželem asi 400000,-Kč.Mám nějakou úlevu od placení ZP ,když mám 1.dítě 15.let,druhé 13 let a třetí 9.let?(Slašela jsem že je tam nějaké osvobození,ale nevím zda je to ohraničeno příjmy-po celý rok jsem to normálně platila?

Mockrát Vám za vše děkuji
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
daňové zvýhodnění na dítě
« Odpověď #1 kdy: Únor 16, 2009 »

1. Ano, účetně je to v pořádku. Jedná se o klasický výdaj na podnikání (podobně, jako kdybyste platila například nájemné za pronajatý obchod, nebo platila účet za telefon). Asi sama vidíte, jak potom pěkně jednoduše navazují další kroky při rozdělování na spolupracující osobu a také vám souhlasí příjmy a výdaje, které jste uvedla v daňovém přiznání s příjmy a výdaji, které uvádíte v přehledech pro pojišťovny. Z pohledu daně z příjmů je jedno, zda jste leasing zapsala do peněžního deníku jako výdaj na podnikání, nebo do tabulky E jako úpravu základu daně - v obou případech máte základ daně stanovený správně. Ale v přehledech o příjmech a výdajích za rok 2008 už to tak úplně jedno není - tam byste měla uvádět pouze příjmy a výdaje, nikoliv úpravy základu daně.