Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1] 2

Autor Téma: Spolupracující osoba  (Přečteno 19954 krát)

Volfík

  • Host
Spolupracující osoba
« kdy: Leden 27, 2008 »

Manželka je zaměstnánaa kromě toho jako vedlejší příjem pracuje jako OSVČ. Příjmy z podnikání tedy může na mne rozdělit. Jí se sníží daňový základ (tedy i základ pro sociální a zdravotní pojištění). Já jsem v důchodu (do března 2008 v předčasném). Co budu muset zaplatit a jakou formou? Musím podat daňové přiznání? Musím být registrován u Správy soc. zabezpečení? Musím se registrovat u zdravotní pojišťovy a jako co? Mám nárok na odečitatelnou částku z daní jako kdybych byl OSVČ
Děkuji za odpověď.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Spolupracující osoba
« Odpověď #1 kdy: Leden 30, 2008 »

Předpokládám, že uvažujete o spolupráci od dubna 2008. Spolupracující osoby se registrují na FÚ, na své zdravotní pojišťovně a na OSSZ. Postupují stejně, jako OSVČ - podávají daňové přiznání a přehledy o příjmech a výdajích. V prvním roce spolupráce nebudete muset platit zálohy, v dalších letech až podle výše rozdělených příjmů a výdajů. Můžete uplatnit stejné odčitatelné položky a slevy na dani jako OSVČ. Od roku 2008 uplatňují základní slevu na poplatníka ve výši 24 840 Kč ročně i důchodci.
IP zaznamenána

Volfík

  • Host
Spolupracující osoba
« Odpověď #2 kdy: Únor 07, 2008 »

Děkuji za odpověď, něco podobného jsem čekal. Jen mi není jasné, KDY se musím jako spolupracující osoba přihlásit na FÚ. Ihned na počátku spolupráce, nebo až koncem roku (pro daňové přiznání manželky a moje do konce března dalšího roku)? A jakou výhodu budu mít z platby na OSSZ? Protože platba na OSSZ je určena také pro výpočet důchodu. Protože starobní důchod mi již přiznán byl, tak ačkoli na OSSZ platit budu, důchod se mi nijak zvyšovat nebude, nebo snad ano?
Děkuji. Volfík.