Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: OSVČ ze studenta zaměstancem - jak na daňové přiznání  (Přečteno 1285 krát)

FilipS

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 1

Zdravím v minulém roce mi skončil status studenta a přešel jsem do zaměstnání, mám pár dotazů k daňovému přiznání a obecně živnosti.

V r. 2016 jsem si jako student založil ŽL a neplatil žádné zálohy nikde. V Červenci r. 2017 jsem přišel o status studenta dovršením věku 26 let, pokračoval jsem v práci na Žl a nikde nic nehlásil, předpokládám, že mi oprávnění automaticky přešlo na hlavní činnost.
V září 2017 jsem nastoupil do zaměstnání na plný úvazek, nikde jsem nic nehlásil.

Je teď moje podnikání považováno za hlavní, nebo vedlejší činnost? Kde mám případně nahlásit, že jsem zaměstnancem a chci podnikat na vedlejší?
Jak v daňovém přiznání zadokumentovat přechod mezi studentem a zaměstnáním?

Děkuji předem za odpovědi.
IP zaznamenána

taxi

  • Sr. Member
  • ****
  • Příspěvků: 363
Re:OSVČ ze studenta zaměstancem - jak na daňové přiznání
« Odpověď #1 kdy: Březen 18, 2018 »

Dobrý den, do července je Vaše podnikání považováno za činnost vedlejší, pak jste do doby, než jste se stal zaměstnancem, považován za OSVČ hlavní,
a od září zase OSVČ vedlejší. To, kolik měsíců byla Vaše činnost hlavní či vedlejší, vyplníte v přehledech pro ZP a OSSZ. A v přehledech u výpočtu záloh na rok 2018 uvedete, pokud jste stále zaměstnaný, že jste OSVČ vedlejší.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
Re:OSVČ ze studenta zaměstancem - jak na daňové přiznání
« Odpověď #2 kdy: Březen 18, 2018 »