Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Student kombinované formy, OSVČ  (Přečteno 5027 krát)

PetraV

  • Host
Student kombinované formy, OSVČ
« kdy: Září 24, 2008 »

Dobrý den,
jsem studentka kombinované formy studia a od září 2008 jsem také OSVČ. Nikdy jsem neměla problém s tím, že studuji kombinovaně, ve zdravotní pojišťovně jsem vedená již od loňska jako student a nic neplatím, ale na OSSZ mě jako studenta neuznali a budu mít normálně hlavní činnost. Vydělám si málo, při vedlejší činnosti bych ani nic dodatečně nedoplácela. Nebudou po mě nakonec chtít doplatit zdravotní poj.?
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Student kombinované formy, OSVČ
« Odpověď #1 kdy: Září 24, 2008 »

Podmínky nezaopatřenosti dítěte při kombinované formě studia jsou u obou pojistných stejné i když je u každého pojistného odkaz na jiný zákon. U zdravotního pojištění se nezaopatřenost posuzuje podle zákona o státní sociální podpoře,  u sociální pojištění se posuzuje podle zákona o důchodovém pojištění. Podle obou předpisů jste nezaopatřeným dítětem (studentem), ale nesmíte vykonávat samostatnou výdělečnou činnost v rozsahu, který by zakládal povinnou účast na důchodovém pojištění. Povinná účast na důchodovém pojištění by vám vznikla v případě, že byste vykázala  u samostatné výdělečné činnosti rozdíl příjmů a výdajů ve výši 51.744,- Kč za rok, nebo v průměru 4.312,- za každý měsíc podnikání. Jestliže jste OSVČ teprve od září, tak přece nemůžete vědět, zda budete povinně účastna důchodového pojištění, či nikoliv. Řekli vám na OSSZ proč vás neuznávají jako studenta? Možná jste jen nepředložila potvrzení o studiu a proto vás považují za OSVČ hlavní.
IP zaznamenána

PetraV

  • Host
Student kombinované formy, OSVČ
« Odpověď #2 kdy: Říjen 06, 2008 »