Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Živnost + DPP + student  (Přečteno 3985 krát)

Mirtian

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
Živnost + DPP + student
« kdy: Březen 16, 2017 »

Dobrý den,

jsem student, mám více DPP u více firem (u jedné mám podepsané prohlášení) a v blízké době bych potřeboval zřídit živnost. Zajímá mě, jak je to s hranicí maximálního výdělku, abych nemusel platit sociální pojištění. Zda se nějak zohledňují příjmy z brigád (DPP) s hranicí ročního výdělku u živnosti.

Další otázka je zda budu mít nárok na zpětné získání zdaněné části mzdy (příjmy z firem, kde nemám podepsané prohlášení) v případě, že u jedné firmy, kde mám DPP s podepsaným prohlášením, si vydělám do 10 000,- měsíčně a u další firmy si vydělám podobnou částku poníženou o daň.

Doplňující informace - předpokládám, že si za rok vydělám živností do 60 000,-

Budu rád za každou odpověď.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Re:Živnost + DPP + student
« Odpověď #1 kdy: Březen 16, 2017 »

Dobrý den. Příjmy z DPP se nezapočítávají do limitu pro povinnou účast na důchodovém pojištění OSVČ. Počítají se jenom příjmy (přesněji řečeno daňový základ) ze samostatné výdělečné činnosti. Pro rok 2017 je stanovena hranice 67.756,- Kč, od této částky ale musíte odečíst 5.647,- Kč za každý měsíc, kdy jste nepodnikal. Pokud zahájíte samostatnou výdělečnou činnost v dubnu a vykážete za rok 2017 maximální daňový základ 50.814,- Kč, tak nebudete platit SP. Daňovým základem jsou /většinou/ příjmy po odečtení výdajů.