Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: vedení přijmových / výdajových dokladů  (Přečteno 1851 krát)

Lab

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 14
vedení přijmových / výdajových dokladů
« kdy: Červen 24, 2015 »

Dobrý den,
 

ctěhl bych si jako OSVČ založit eschop, kladu si ale následující dotazy.

1) Pokud se týče tržby, ta bude vždy zaznamenána na běžném bankovním účtu. Musím vést nějaké příjmové doklady, třeba v papírové formě, když veškeré tržby půjdou rovnou na můj účet elektronickou formou?

2) Musím vést přesný údaj o typu zboží, které jsem prodal, například formou 1 x opasek typ XX za 250 Kč, 1 x přezka za 50 Kč nebo je možné napsat jenom výrobky souhrnně - jako: opasky, přezky a cena celkem..?

3) Musím nebo nemusím uchovávat doklad od toho, co jsem do podnikání investoval?

Děkuji moc Váš čas a odpovědi.

Lab
IP zaznamenána

Marie

  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 916
vedení přijmových / výdajových dokladů
« Odpověď #1 kdy: Červen 24, 2015 »

Dobrý den.
1) Pokud máte příjem na Bú, není důvod vystavovat příjmové doklady. Jste povinen evidovat příjmy a je lhostejno, zda se jedná o příjmy v hotovosti nebo na účet.

2)Předpokládám, že zákazníkovi vystavíte nějaký doklad, kolik a za co platí, tak kopii můžete uschovat pro sebe. (Stačí v PC)

3) To záleží na tom, zda si investice do podnikání chcete uplatnit jako daňově uznatelný výdaj ( v případě vedení DE) nebo nikoliv. V případě uplatnění výdajů paušálem záleží na Vás, zda si něco uschováte (např. kvůli reklamaci)
IP zaznamenána
Stran: [1]