Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: přechod z paušálu na skutečné výdaje  (Přečteno 2735 krát)

katka72

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
přechod z paušálu na skutečné výdaje
« kdy: Březen 20, 2015 »

Dobrý večer, potřebovala bych ujasnit jak přejít na skutečné výdaje již za rok 2014. Přečetla jsem zákon, prodiskutovala jsem s účetními a stále se nemohu dobrat konce. Co je tedy za rok 2013 nutné dodanit v dodatečném DP? V jedné diskuzi tady se píše: Paušalista se s tím mohl v roce 2014 vyrovnat asi takto: žádný předpis mu neukládá evidovat zásoby (proč by je evidoval, když nemá obchodní majetek), takže žádné zásoby nemá a nemá tedy co dodaňovat. A v případě paušalisty, který má maloobchod a je to plátce DPH? Tam je jasné, že zásoby má, i když je nemusí evidovat. Navíc z dokladů z evidence DPH je možno tyto zásoby dohledat. Děkuji za vaše názory.
IP zaznamenána

katka72

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
přechod z paušálu na skutečné výdaje
« Odpověď #1 kdy: Březen 23, 2015 »

Dobrý den, paní Zdeno, mohla byste se vyjádřit, prosím k mému dotazu z 20.3. ohledně přechodu na skutečné výdaje.
Děkuji moc za Váš názor.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
přechod z paušálu na skutečné výdaje
« Odpověď #2 kdy: Březen 23, 2015 »

Dobrý den, paní Katko.

Zásoby eviduje pouze pro účely daně z přidané hodnoty. Nepodává dodatečné přiznání k DPH, ale k dani z příjmů. Dle zákona o daních z příjmů nebyl povinen zásoby evidovat, takže bych je nedodaňovala.

Pokud chcete mít jistotu správného postupu, tak raději konzultujte tento problém s daňovým poradcem.
IP zaznamenána

katka72

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
přechod z paušálu na skutečné výdaje
« Odpověď #3 kdy: Březen 23, 2015 »