Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1] 2

Autor Téma: sídlo firmy  (Přečteno 13203 krát)

Filip Letocha

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
sídlo firmy
« kdy: Září 07, 2008 »

Dobrý den, mám problém, jsem student a založil jsem si živnostenský list na volnou živnost. Na výpisu mám uvedeno Bydlište: moje trvalé bydliště a Místo podnikání: taky trv. bydliště. Sídlo fimry sem neuváděl. Chci se zeptat, jestli potřebuju souhlas majitele bytu abych tyto udaje mohl mít uvedeny v listě. Rsp. jestli je to v případě nesouhlasu majitele nějak právně napadnutelné. Ještě uvádím, že bydlím u rodičů, kde sem se setkal s projevem nesouhlasu k mému podnikání. Děkuji za odpověď.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
sídlo firmy
« Odpověď #1 kdy: Září 08, 2008 »

Jako fyzická osoba nemůžete mít sídlo, sídlo má pouze právnická osoba (například s.r.o.). Vy máte místo podnikání, navíc můžete mít ještě další provozovnu/y/, pokud k nim máte vlastnické, nebo užívací právo.  Jestliže je provozovna umístěna v bytě, který sám nevlastníte, tak potřebujete souhlas vlastníka bytu. Bez souhlasu majitele vám provozovnu nezapíší.
IP zaznamenána

Filip Letocha

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
sídlo firmy
« Odpověď #2 kdy: Září 09, 2008 »

A souhlas potřebuji i k místu podnikání?? nebo jen k Provozovně?
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
sídlo firmy
« Odpověď #3 kdy: Září 09, 2008 »

Souhlas potřebujete jen k provozovně. Místem podnikání je místo, odkud svoji činnost pouze řídíte, organizujete a plánujete. Pokud byste ale chtěl v bytě rodičů živnost provozovat, tedy přímo vykonávat, pak s tímto vaši rodiče nemusí souhlasit.
Jestli se rodiče obávají návštěvy exekutora ve svém bytě v případě, že naděláte při podnikání dluhy, tak mohou být v klidu. On stejně přijde:-)