Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Vratka nadměrného odpočtu  (Přečteno 1575 krát)

abacus64

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 1
Vratka nadměrného odpočtu
« kdy: Červen 20, 2014 »

Dobrý den,

obracím se na Vás s následujícím dotazem. Jako firma (s.r.o.) jsme vykázali v daňovém přiznání k DPH nadměrný odpočet ve výši necelých 200 tis. Kč. Jednalo se o třetí období (měsíc) existence firmy, resp. kdy je firma plátcem DPH. V předmětném období se realizovalo větší množství nákupu, jak tomu již v začátcích bývá. Firma spadá pod ÚzP pro Prahu 1. Cca týden od podání se telefonicky ozval pracovník FÚ a požádal o zaslání faktur od přijatých plnění v předmětném období, které jsme mu obratem zaslali. Následující den volal znovu, že je snad vše v pořádku, ale že by měl ověřit, zda dodavatel jedné z nevyšších položek daň odvedl. Dále řekl, že pokud by měl další nejasnosti, znovu by se ozval. Od té doby již nikdo nevolal, ani nepsal do datové schránky. Peníze však zatím také nepřišly.

Od kdy se počítá 30denní lhůta na vrácení? Standartně od data lhůty pro podání (25. den v následujícím měsíci) nebo od data podání v případě pozdního podání. Je možné považovat telefonickou žádost o doložení faktur za \"odstraňování pochybností\", které může 30denní lhůtu také posunout?

Ze zkušenosti z jiné firmy spadající pod jiný FÚ vím, že tehdy FÚ přišel provést \"místní šetření\" cca týden před vypršením 30denní lhůty, přičemž neshledal nedostatky a peníze přišly na účet ve stejné lhůtě, jako kdyby k \"místnímu šetření\" nedošlo, tedy bez prodlevy. Místní šetření nám tehdy bylo oznámeno také jen telefonicky, nikoliv písemně. Je to tak, že každý FÚ postupuje jinak?
IP zaznamenána
Stran: [1]