Zdravím, podle mého názoru:
1. To jak budete fakturovat dopravu je čistě na vás, osobně bych třeba fakturu nerozváděl do detailu a prostě vyfakturoval fotografické a audiovizuální služby podle částky na kterou se domluvíte, v případě že zákazník bude chtít vyfakturovat přesně částky, dopravu bych prostě mezi tyto částky rozpočítal, jelikož budete-li využívat auto k podnikatelské činnosti, musíte se přihlásit k silniční dani, a to i když nemáte auto v majetku firmy.
2. Řekl bych to podobně, pakliže provozujete živnost, fakturujete svou činnost a pakliže v souvislosti s touto činností máte další náklady, tak jsou to vaše náklady a záleží jak vy je promítnete do faktury. Znovu osobně bych to prostě rozpočítal mezi položky, pokud je odběratel chce mít vyčíslené, pokud ne napsal bych fakturuji za fotografické a audiovizuální služby. Další výdaje, které s tím máte jsou daňově uznatelnými.
3. Vypomáhal další člověk, který nemá ŽL, pokud máte na mysli kamaráda, který vám pomůže s technikou, asi bych to uzavřel nějakou částkou bokem, kterou si ale nebudete moci uznat do daňových nákladů, nebo je to možnost dohody o provedení práce nebo o pracovní činnosti, ale to už je mzdová administrativa a pokud myslíte osobu spolupracující, tak to už je na hlubší rozebrání.
Než člověk začne podnikat musí si aspoň v hlavě udělat plán, co chce dělat, jak to bude dělat, kolik si bude účtovat a jak to bude vykazovat, druhou věci a možná tou podstatnější pak je i zjistit si ostatní další věci, například správné pochopení vedlejšího příjmu, odběratelsko-dodavatelské vztahy, daňové záležitosti atd atd atd.
Případně písněte na mail.