Jak podnikat - diskuzní fórum

Témata => Podnikání => Téma založeno: rehurekz Duben 17, 2017

Název: Zapomenutý doklad
Přispěvatel: rehurekz Duben 17, 2017
Dobrý den, prosím o Váš názor na následující problém:

OSVČ, vede DE, plátce DPH, po uzavřeném účetním období 2016 našel nyní přijatou fakturu za nákup materiálu vystavenou a zaplacenou hotově 27. 12. 2016, která nebyla v r. 2016 zaúčtována. Faktura je na částku 26 tis. Kč vč. DPH. Jak bych měl nyní jako účetní postupovat, kdybych chtěl fakturu do účetnictví dostat?

Moje představa je taková, že se bude muset udělat dodatečné přiznání k dani z příjmů FO a následně i přehledy na pojišťovny (protože se sníží ZD 2016), s tím že odpočet DPH z faktury se uplatní v 1.Q.2017. Je to tak správně?

A prosím o radu, zda by byl velký problém, kdyby se faktura do účetnictví nedala vůbec, s tím že se oželí DPH a snížení ZD? Mám obavy, jestli by to nevadilo FÚ z hlediska kontrolního hlášení DPH, kde dodavatel fakturu do KH uvedl a odběratel nikoliv. Může to být problém, nebo po tom nikdo pátrat nebude?

Děkuji za odpověď   Zdeněk
Název: Re:Zapomenutý doklad
Přispěvatel: Zdena Duben 17, 2017
Dobrý den, podle mého názoru máte 3 možnosti (za předpokladu, že nepoužíváte krátící koeficient):

1) podáte dodatečné přiznání k dani z příjmů a opravné přehledy o příjmech a výdajích a odpočet DPH uplatníte v 1. Q 2017, jak píšete

2) oželíte (případné) snížení daně z příjmů a pojistných na ZP a SP. Fakturu si zaevidujete až nyní, pouze do evidence DPH, a uplatníte si nárok na odpočet v 1. Q 2017

3) fakturu neuvedete nikde. Uplatnění daňového výdaje a odpočtu DPH je právo, nikoliv povinnost. FÚ by to nemělo vadit, pátrají jenom po fakturách, ze kterých si někdo uplatnil nárok na odpočet.

Osobně bych volila možnost č. 2. Konkrétní postup pro zavedení faktury do evidence k DPH hledejte v nápovědě ke svému účetnímu programu.