Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: brigáda u voleb - odměna zdaněna?, ale jsem student s ŽL  (Přečteno 2425 krát)

dadacek

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 15

Dobrý den, nevím jestli je to správná sekce/kategorie fóra, ale třeba jsem se trefil, jinak prosím o přesunutí.

Půjdu k letošním volbám jako člen komise, za to náleží určitá odměna v Kč.
Na úvodním setkání nám bylo řečeno, že nám bude střežena srážková daň 15%, pokud nejsme nezaměstnaní, v důchodu, matka na rodičovské, student..
Můj případ je student - mám potvrzení o studiu (denní studium), mám ŽL přehozený na vedlejší činnost - neplatím soc a zdrav. Když jsem se tam paní ekonomky ptal, jestli mám vyplnit papír (prohlášení poplatníka na dani) (oznámil jsem ji že mám žl na vedlejší a studuji), tak mi řekla, že to teda nic, že si to akorát napíšu pak do daňového přiznání.. No jo, ale to mi vyplatí o oněch 15% méně, ne? A já to pak uvedu v DP a zaplatím znovu 15% daň ze zisku.. Není to nelogické?
Je to opravdu tak jak to píši, nebo jak to je?
Děkuji moc za objasnění.
IP zaznamenána

jaromira

  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 719
brigáda u voleb - odměna zdaněna?, ale jsem student s ŽL
« Odpověď #1 kdy: Září 20, 2012 »

Dobrý den, pokud Vám bude odměna zdaněna  srážkovou daní = 15%, tak už tyto příjmy neuvádíte v daňovém přiznání a sražených 15% Vám už nikdo nevrátí.

V případě, že by jste podepsal \" Prohlášení .....\" ( nikde jinde nemáte podepsáno), byla by Vám odměna zdaněna zálohovou daní ( předpokládám, že
výše odměny ja taková, že by Vám daň vyšla 0) a tyto příjmy by jste uvedl ve svém daňovém přiznání.Pak už by záleželo na jiných příjmech, které
budou do DAP patřit a podle toho Vám výjde/nevýjde daňová povinnost za rok 2012. Je pravda, že při vyplacení odměny by jste obdržel o oněch 15%
daně více než v případě daně srážkové.
IP zaznamenána

dadacek

  • Newbie